محورهای رسانه های لبنان؛

هجمه علیه بیروت به بهانه اظهارات «قرداحی»/حزب الله؛ هدف اصلی ریاض

هجمه علیه بیروت به بهانه اظهارات «قرداحی»/حزب الله؛ هدف اصلی ریاض

رسانه‌های لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که هجمه گسترده عربستان سعودی علیه لبنان مهمترین سوژه خبری این رسانه ها محسوب می شود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

تارنمای لبنان ۲۴ لبنان نوشت: میقاتی تلاش می کند با آرامش و تماس های داخلی و خارجی بحران کنونی در روابط لبنان و عربستان سعودی را حل کند.

این پایگاه رسانه ای همچنین افزود: قدرت های خارجی بر برگزاری انتخابات پارلمانی آینده در لبنان اصرار دارند چرا که آن را باعث تغییر در لبنان می دانند.

شبکه المیادین اعلام کرد: واکنش تند عربستان به اظهارات قرداحی هیچ تناسبی با اصل مساله نداشت؛ باید آن را در راستای دو موضوع تفسیر کرد: یکی رفتارهای فردی محمد بن سلمان و دیگری سیاست های هماهنگ عربستان با برنامه های رژیم صهیونیستی.

المیادین در گزارشی دیگر تأکید کرده است: فرود جنگنده سوخوی روسیه در فرودگاه القامشلی در شمال سوریه یک حادثه عادی نبود و بلکه باید آن را در راستای توافق کُردهای سوریه با دولت مرکزی ارزیابی کرد.

پایگاه لبنانی النشره نوشت: هرگونه توافق بین ایران و عربستان آثار مثبتی هم بر لبنان دارد اما مساله این است که برای عربستان وضعیت یمن در اولویت است و تاکنون در این زمینه توافقی حاصل نشده است.

تارنمای المدن اعلام کرده است: لبنان به یک تقاطع رسیده است یا باید با عربستان و کشورهای خلیج فارس باشد یا ضد آنها / پیام عربستان این است که اگر لبنانی ها می خواهند در برابر ایران و حزب الله بایستند، سعودی ها در کنار آنها هستند وگرنه به حال خود رها می شوند.

این پایگاه رسانه ای همچنین عنوان کرده است: همزمان با عربستان، آمریکا هم فشارهای خود به لبنان را از طریق وضع تحریم های جدید شدت بخشیده است/ ‏اولویت جامعه بین المللی پیش از این ثبات لبنان بود اما الان مبارزه با حزب الله و کاهش نفوذ آن بویژه در آستانه انتخابات است.

کد خبر 5340476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha