۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵

استاندار کردستان:

جمع آوری معتادان متجاهر مطالبه عمومی مردم است

جمع آوری معتادان متجاهر مطالبه عمومی مردم است

سنندج- استاندار کردستان گفت: یکی از مطالبات و خواسته های عمومی مردم جمع آوری معتادان متجاهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان این مطلب گفت: حضور معتادان متجاهر در فضای عمومی جامعه و سطح خیابان‌ها برای مردم آزار دهنده است و بر همین مبنا باید نسبت به جمع آوری آنان اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پیشگیری باید همواره به عنوان یک مقوله مهم در دستور کار باشد، اظهار کرد: بی گمان اگر ما در امر پیشگیری جدی و برنامە داشتە باشیم از تبعات و آسیب‌های بعدی در امان خواهیم ماند.

مرادنیا افزود: امر پیشگیری بسیار کم هزینە تر از درمان است و مدیران باید این مسئلە را باور داشتە باشند و در راستای عملیاتی شدن برنامەهای پیشگیرانە جدی تر وارد عرصە شوند.

استاندار کردستان همچنین توجە بە سلامت دانش آموزان و ارائە آموزش‌های لازم در مدارس برای پیشگیری از مواد مخدر را لازم ارزیابی کرد و گفت: در مدارس با الگوسازی‌های موفق و همچنین اطلاع رسانی درست و علمی می‌توان تا حدود زیادی تأثیر گذار بود.

مرادنیا عنوان کرد: در طرح یاریگر آموزش و پرورش بە این ادارە از هر جهت کمک خواهیم کرد تا مدارس ما از شر مواد مخدر در امان بمانند و امیدواریم این طرح بر خانوادە ها نیز اثرگذار باشد.

وی در ادامە رشد روز افزون مواد مخدر در جامعە را نشان ناموفق بودن برنامە ها ذکر کرد و افزود: در مبارزە با مصرف مواد مخدر در جامعە خوب عمل نشدە و در این مسیر جای رسانە، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خالی بە نظر می‌رسد.

استاندار کردستان تصریح کرد: تا لحظەای کە در استان مسئولیت دارم مبارزە با مواد مخدر را بە عنوان یک وظیفە اخلاقی و انسانی برای خود تلقی می‌کنم و از هیچ کمکی در این راە دریغ نخواهم کرد.

کد خبر 5340556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha