۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

استاندار کردستان:

مریوان محور تبادلات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق باشد

مریوان محور تبادلات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق باشد

مریوان- استاندار کردستان گفت: مریوان با اقلیم کردستان عراق هم مرز است و باید تبادلات فرهنگی با این منطقه با محوریت مریوان توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر از جمله مواردی است که باید در راستای غنای فرهنگی جامعه مدنظر باشد.

وی افزود: با وجود اینکه در شرایط سخت کرونایی هستیم اما نباید برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان تعطیل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: با تمام توان اعتبارات مورد نیاز جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری را تأمین می‌کنیم.

وی با تقدیر از همە دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کنندە در جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان گفت: امیدواریم هنرمندان تئاتر خیابانی هر کدام معرف فرهنگ و هنر کردستان در شهر و دیار خود باشند.

مرادنیا با تأکید بر اینکە زیرساخت‌های مورد نیاز برای جشنوارە های مختلف تئاتر مانند تئاتر خیابانی مریوان و جشنوارە تئاتر کردی سقز باید ایجاد شود، افزود: مریوان با اقلیم کردستان عراق هم مرز است و باید تبادلات فرهنگی با این منطقه با محوریت مریوان توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اعتلای هنر تئاتر در استان، ساخت شش پلاتو در دستور کار قرار گرفته است که این مهم در سه شهرستان به بهره برداری رسیده و در سه شهرستان دیگر نیز در دست ساخت هستند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به پروژه ساخت تالار مرکزی سنندج اشاره کرد و گفت: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی همچنین از مراحل پایانی ساخت سریال تاریخی سنجرخان خبر داد و گفت: به زودی پروژه‌های ساخت دو سریال تاریخی «مستوره اردلان» و «امیرنظام گروسی» نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 5341472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha