۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی برگزار شد

اراک_ مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی با حضور وزیر کشور در استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی صبح دوشنبه با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در استانداری مرکزی آغاز شد.

مهمترین وظیفه دلسوزان نظام کمک به دولت سیزدهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این مراسم اظهار کرد: سیدعلی آقازاده شخصی با برنامه‌ای بود شخصاً پیگیر روند اجرایی این برنامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی بود و از هیچ تلاش و خدمتی برای استان فروگذار نکرد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: فرزاد مخلص الائمه استاندار جدید استان مرکزی دو مزیت شاخص دارد. یکی اینکه فرزند این استان است و می‌تواند شناخت بهتری از محل خدمت داشته باشد؛ از این بابت باید از وزیر کشور برای این انتصاب تشکر کرد و مزیت دوم این است که استاندار جدید کوله باری از تجربه ملی را با خود دارد و این تجربیات می‌تواند وی را در حل مسائل و مدیریت استان یاری کند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در جمهوری اسلامی در یک فرآیند شرعی و قانونی انتخاب می‌شوند، گفت: امیدواریم این دولت بتواند در کاهش آلام مردم موفق باشد و هر ایرانی باغیرت و دلسوز نظام باید به دولت کمک کند به این معنا که هرکس در هر جایگاهی کار خود را به درستی انجام دهد تا دولت در پیشبرد اهداف خود موفق شود.

لزوم انتخاب کارگزاران شایسته توسط استاندار مرکزی

نماینده ولی فقیه در این مراسم گفت: امید است که استاندار جدید استان مرکزی کارگزاران شایسته انتخاب کند تا برگ زرینی بر شایستگی‌های استان اضافه شود.

مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی آغاز شد

وی ادامه داد: درخت انقلاب از ابتدای پیروزی آبیاری شده و امروز این امانت به دست ما رسیده و برای امانت داری باید ابتدا بدانیم که در عرصه بین المللی وضعیت چگونه است و سپس به مسائل داخلی بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در عرصه بین المللی قدرت و عظمت و شوکت انقلاب اسلامی باید همچون گذشته با صلابت پیش رود همان گونه که در گذشته نیز سیلی‌های محکمی به دشمنان از سوی غیور مردان کشور زده شده، باید این ارث و امانت بزرگ را قدر بدانیم البته در این رابطه مسائل داخلی و استانی نیز باید مورد توجه باشد.

دری نجف آبادی گفت: مسائل استان را باید در سطح کلان دید و نباید از مسائل کلان غافل شد، مبادا برای منافع شخصی و جناحی از اصول و منافع کلی نظام غفلت کنیم چراکه این ظلم بزرگ قابل جبران نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان اخلاص و شایسته سالاری را دو رمز موفقیت عنوان کرد و در ادامه گفت: این دو کلمه رمز موفقیت نظام و دو امر مهم برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی است و باید آن را در رأس امور قرار داد. همه باید در راستای عزت و اعتلای جهوری اسلامی در عرصه بین المللی گام بردارند.

نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران ورود نمی‌کنند

علیرضا نظری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در این مراسم اظهار کرد: نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر این است که حق عزل و نصب مدیران در حوزه اختیارات قوه مجریه است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نمایندگان مجلس را از دخالت در عزل و نصب‌ها نهی کردند، نمایندگان نیز به این موضوع ورود نمی‌کنند و اگر سکاندار اجرایی استان خواهان نظر مشورتی برای انتصاب‌ها شد صرفاً نظر مشورتی خود را ارائه می‌کنند.

مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی برگزار شد

وی ادامه داد: انتظار داریم استاندار جدید در عزل و نصب‌ها از ظرفیت‌های بومی و نیروهای خوش‌فکر جوان، انقلابی و متعهد استان استفاده کند و به کادرسازی در بدنه مدیریتی کشور در بخش‌های مختلف اهتمام داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: همه نمایندگان در شهرهای مختلف استان مرکزی انتظار دارند که نگاهی فراگیر در تمام نقاط استان جاری شود و در اجرای عدالت، تخصیص اعتبارات و امکانات همه مناطق برخوردار شوند. استاندار به‌عنوان نفر اول در مدیریت همه شهرستان‌های تابعه باید نگاه همسان در تصمیم‌سازی و توزیع بودجه داشته باشد.

نظری گفت: انتظار دیگر آن است که از مدیریت پشت‌میزنشینی در شرایط خاص کشور پرهیز شود و ضمن اینکه امور اداری به خوبی پیگیری شود، بازدیدهای میدانی و شهرستانی به‌صورت ویژه در دستور کار بوده و با شناسایی هر مشکل موضوعات مؤثر در گره‌گشایی از آن اعمال شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: معضل کنونی کشور کمبود نیست بلکه تبعیض است و باید همه تلاش به‌کار گرفته شود تا فاصله طبقاتی شکسته شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی اعلام می‌کنند که آمادگی کامل را دارند که در کنار حلقه مدیریتی جدید استان باشند و در راستای هماهنگی و تعامل بهترین تصمیم‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان باید آگاهانه در مقابل مطالبات زیاده‌خواهان و افرادی که در جایگاه حقوقی و حقیقی و جریانات سیاسی سهم خواهی می‌کنند مقاومت داشته باشد.

امروز دغدغه ناخوش بودن صنایع بزرگ استان را نداریم

سید علی آقازاده استاندار سابق استان مرکزی در ادامه این جلسه اظهار کرد: هرچه را در این استان انجام دادیم وظیفه ما و آنچه انجام ندادیم شرمندگی ماست و انتظار داریم مردم به بزرگی خود اقدامات انجام شده در این ۴ سال را به خوبی ببینند. فهم سیاسی و اجتماعی مردم به قدری بالا هست که بدانند در مسیر انجام و اجرای هر کاری ممکن است مشکلات و موانع و محدودیت‌هایی باشد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی برگزار شد

وی اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه امنیت نسبت به ۴ سال پیش یک ارتقای ۱۰ تا دوازده پله‌ای نسبت به دیگر استان‌های کشور داشته است و در حوزه برگزاری انتخابات نیز در ۲ انتخاباتی که در ۴ سال گذشته برگزار شد، یکی از دیگری بهتر و سلامت تر بود.

استاندار اسبق استان مرکزی تصریح کرد: با جریانات اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل تعامل خوب و جلسات متعددی داشتیم.

آقازاده ادامه داد: استان و کشور امروز دغدغه ناخوش بودن و بیمار بودن صنایع بزرگ ملی واقع در استان را ندارد، هپکو و دیگر صنایع و شرکت‌ها در بحران و التهاب قرار داشتند ولی امروز استاندار جدید هیچ دغدغه‌ای برای تولید و خلق پول و حقوق کارگران ندارد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی طی ۴ سال گذشته متوسط درآمد حاصل از بخش غیرنفتی سالی یک میلیارد دلار بوده است، امسال نیز استان در پایان سال حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

استاندار سابق مرکزی گفت: بیشترین تعداد سفرهای استاندار به شهرستان‌های استان در ۴۰ سال گذشته مربوط به دوره اخیر بوده و بنده در ۶ ماه گذشته نسبت به ۶ ماه ابتدایی سال ۹۹ سفرها را افزایش دادم تا افراد فکر نکنند با تغییر دولت مسئولین استان سست شده‌اند.

آقازاده با اشاره به بخش اقتصادی گفت: موفقیت در این بخش حاصل تلاش‌های تشکل‌ها و اتاق تعاون، اصناف، اتاق بازرگانی و … بوده است، کسبه در دوران کرونا خسارت ۱۰ ها میلیاردی دیدند اما تحمل کردند که بسیار ارزشمند است، حدود ۲۴ هزار کارمند دولت در استان وجود دارد که تلاش‌های آنها نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش و زحمات سمن‌ها نیز افزود: اگر کارنامه ما نسبتاً قابل قبول است به سبب تلاش شورای تأمین بوده که در تصمیمات انسجام داشته‌اند. نیروی انتظامی نیز پای کار بوده و خواهد بود و با اخلال گران مقتدرانه برخورد می‌کند، آمارهای امنیتی در عملکرد شورای تأمین بسیار درخشان بوده است. سپاه و بسیج در سازندگی و آبادانی و رفاقت با مردم و همچنین دستگاه قضائی و دستگاه‌های نظارتی در پیشبرد امور خود موفق بوده‌اند. دستگاه‌های نظارتی همانند یک رادار و گوش شنوا استان را به خوبی رصد می کرده‌اند.

کد خبر 5346521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha