۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷

نماینده روسیه در امور افغانستان:

نشست «تروئیکای توسعه یافته» در خصوص افغانستان برگزار خواهد شد

نشست «تروئیکای توسعه یافته» در خصوص افغانستان برگزار خواهد شد

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان امروز طی سخنانی گفت که نشست «ترویکای توسعه یافته» در مورد افغانستان در ۱۱ نوامبر در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان امروز طی سخنانی گفت که نشست «ترویکای توسعه یافته» (روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان) در مورد افغانستان در ۱۱ نوامبر در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

کابلوف پیش از این گفته بود که پاکستان پیشنهاد برگزاری نشست «تروئیکای گسترده» در مورد افغانستان طی نیمه دوم نوامبر در اسلام آباد را مطرح کرده است.

وی تصریح کرد که طرفین در حال برنامه ریزی برای گفتگو در مورد «مسائل عملی خاص» در این خصوص هستند و توضیح بیشتری در خصوص ماهیت این مسائل نداد.

لازم به ذکر است، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش بر این باور است که باید با ایران، روسیه، چین، پاکستان و کشورهای آسیای میانه در خصوص افغانستان تعامل کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در این خصوص ادامه داد: واشنگتن برای دور جدید مذاکرات با طالبان آماده می‌شود؛ البته زمان این مذاکرات فعلاً مشخص نیست.

وی در این باره اضافه کرد: آمریکا برنامه جدی برای ازسرگیری احتمالی سفارتش در کابل ندارد.

این در حالیست که «توماس وست» که اخیراً به جای «زلمای خلیل زاد» منصوب شده است، سفر خود به اروپا و آسیا را با محوریت افغانستان آغاز کرد.

کد خبر 5347130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha