۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

یک رسانه ایتالیایی گزارش داد؛

حمله سازمان یافته به مرزها/ در اروپا جنگ مهاجران آغاز می شود

حمله سازمان یافته به مرزها/ در اروپا جنگ مهاجران آغاز می شود

نشریه ایل جورناله در گزارشی ضمن اشاره به بحران های پدید آمده ناشی از مهاجرت پناهجویان در اروپا، به ویژه در مرزهای بلاروس و همسایگانش، از شروع جنگ مهاجرتی بین کشورهای درگیر این مسئله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه ایل جورناله ایتالیا در یادداشتی نوشت که بحران مهاجرت در اروپا در حال تبدیل شدن به نوعی جنگ است چرا که از شواهد و قرائن اینطور بر می آید که حملاتی سازمان یافته به مرزها در این زمینه صورت می گیرد.

یادداشت مذکور، در ادامه دلایلی را برای اثبات این دعا ذکر می کند از جمله این مسئله که در امتداد مرز میان لهستان و بلاروس بیش از پیش گروه های متشکل از مهاجران برای ورود فشار می آورند.

ورشو ۱۲ هزار نفر را برای محافظت از مرز اختصاص داده است، لیکن این تعداد ممکن است کافی نباشد. اوضاع در این منطقه لحظه به لحظه وخیم تر می شود و ماه هاست که توجه همه به سوی فشار مهاجران معطوف گشته است.

ناحیه ای که در این ساعات بیشتر تحت فشار قرار دارد «کوزنیکا بیالستوکا» (Kuznica Bialostocka) نام دارد. به گفته ماموران انتظامی محلی، در ناحیه وضعیت با آنچه به طور معمول در مرز میان آمریکا و مکزیک مشاهده می شد، قابل قیاس است.

دولت لهستان اکنون خواستار مداخله هرچه سریع تر اتحادیه اروپا و متحدانش در ناتو شده است، چرا که ورشو به تنهایی نمی تواند این موج مهاجران را که به شدت و به طور مداوم رو به افزایش است، مدیریت کند. در برخی نقاط مهاجران موفق شده اند موانع را از سر راه بردارند و برخی از آنها حتی به سمت نیروهای انتظامی سنگ و اشیا پرتاب نموده اند. متوقف ساختن این موج به نظر تقریبا غیر ممکن می آید.

ورشو نیز همانند جمهوری های بالتیک و اتحادیه اروپا، انگشت اتهام را به سوی «لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نشانه گرفته است. وی متهم است که عمدا و به منظور واکنش در برابر تحریم های بروکسل بعد از ماجرای دستگیری روزنامه نگار بلاروسی در پرواز آتن- ویلنیوس، مهاجران را به سمت لیتوانی و لهستان هدایت کرده است.

البته بلاروس بارها این موضوع را تکذیب کرده است اما از آغاز سال تا به امروز، آمارها از گشایش یک جبهه جدید مهاجران حکایت دارد که قادر است برخی کشورهای شرق اروپا را دچار مشکل نموده و منطقه بالتیک را بی ثبات سازد. در هر صورت چندین هفته است که ورشو خط مشی محکمی را در پیش گرفته است.

لهستان و لیتوانی از جمله ۱۲ دولتی هستند که فراخوان اتحادیه اروپا را به منظور احداث دیواری در امتداد مرزهای خارج از این اتحادیه به امضا رساندند. «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا مخالفت خود را با احداث دیوارها اعلام کرده است.

کد خبر 5348360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha