۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴

معاون استاندار تهران:

صنایع پایتخت حق مازوت سوزی در فصل پائیز را ندارند

صنایع پایتخت حق مازوت سوزی در فصل پائیز را ندارند

تهران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: صنایع پایتخت طی فصل پائیز حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند و در این زمینه فرمانداران باید نظارت جدی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه فوق العاده کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به پایداری هوا و افزایش میزان آلایندگی در استان تهران امروز این جلسه تشکیل و مهم‌ترین تصمیمات حول کاهش آلودگی هوا اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در خصوص تصمیمات مأخوذه در این جلسه عنوان داشت: اولین مورد پیش بینی استقرار واحدهای سیار خدمات پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در شهر و استان تهران بود که برای مسیرهای پرتردد این واحدها مستقر باشند.

چراغعلی بیان داشت: تصمیم بعدی در باره این بود که به جد از پلیس راهور درخواست شد که از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: تاکید جدی جلسه بر این بود که صنایع در این ماه‌های سال از استفاده از مازوت اجتناب کنند و علی رغم اینکه اهمیت فعالیت صنایع و تولید زیاد است اما بر منع مصرف سوخت مازوت در کارخانه‌های سطح استان تاکید شد و فرمانداران نیز در این خصوص باید نظارت جدی را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بر جلوگیری از پسماند سوزی در استان تهران تاکید کرد و بیان داشت: در این خصوص نیازمند این هستیم که نظارت لازم از سوی شهرداری و استانداری و محیط زیست صورت بگیرد.

وی با اشاره به تردد ۴ میلیون خودرو به طور روزانه در استان تهران افزود: در این زمینه شرایط سختی را از لحاظ آلاینده‌ها در آسمان شهر و استان تهران داریم و روزانه یک هزار دستگاه به این تعداد اضافه می‌شود و امیدواریم با همکاری مردم شرایط بهتری را رقم بزنیم.

کد خبر 5348411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha