۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان جنوبی:

۸۰۰ هنرمند صنایع دستی برای گرفتن تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند

۸۰۰ هنرمند صنایع دستی برای گرفتن تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند

بیرجند- سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از معرفی ۸۰۰ صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات خبر داد.

زهره اسد پور در گفت و گو با مهر اظهارکرد: تا کنون ۸۰۰ صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی از ابتدای پرداخت تسهیلات کرونا برای دریافت آن معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۵۵۰ نفر در مرحله اول در سال گذشته و ۲۵۰ نفر در مرحله دوم تا این لحظه برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که بیشتر آنها این تسهیلات را با کارمزد ۴ درصد دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از جامعه آماری ۱۰ هزار صنعتگر صنایع دستی استان برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مجوز و پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی، پروانه اعلام تأسیس کارگاه و کارت شناسایی صادر شده است.

اسدپور عنوان کرد: مابقی صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مجوز ندارند یا به دلایلی مجوز آنها باطل شده و برای صدور مجدد آن تاکنون اقدام نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارزش فروش تولیدات صنایع دستی با شرکت فعالان این حوزه در نمایشگاه‌های صنایع دستی استان و کشور مشخص می‌شود، گفت: با شیوع کرونا و اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی تعطیل شد بازار این تولیدات راکد و فروش مجازی صنایع دستی رونق گرفته و چون این کار توسط خود این افراد انجام می‌شود، آمار دقیقی در این باره نمی‌توان ارائه کرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی درباره میزان صادرات صنایع دستی از ابتدای سال عنوان کرد: از آن جایی که در خراسان جنوبی پایانه صادرات صنایع دستی در گمرک نداریم صادرات صنایع دستی استان از گمرکات استان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: همچنین صادرات به شکل چمدانی از دفتر پست بیرجند هر ماه ۴ تا ۵ ساک بزرگ است که باید برای ارائه آمار در این باره بررسی دقیقی انجام شود.

کد خبر 5350186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha