۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد؛

لزوم تشکیل رصدخانه پیشگیری از کرونا در فرمانداری‌های استان مرکزی

لزوم تشکیل رصدخانه پیشگیری از کرونا در فرمانداری‌های استان مرکزی

اراک - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید رصدخانه کرونا در تمامی فرمانداری‌های استان مرکزی تشکیل شود تا روندهای معیوب در دستگاه‌ها احصا و راهکار تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی طی دو هفته اخیر جایگاه دوم کشور را در امر واکسیناسیون دارا بوده است، اظهار کرد: اما این روزها استان‌های دیگر در حال پیشی گرفتن از ما هستند و در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک دوز را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: باید میزان دریافت دوز دوم واکسن به ۸۵ درصد برسد ولی هنوز به شرایط ایده آل نرسیده ایم، تنوع واکسن در استان کاملاً مطلوب است و هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه باید در خصوص انجام واکسیناسیون اقناع سازی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه کمترین استقبال از واکسن در شهرستان‌های کمیجان، محلات و ساوه صورت گرفته باید فرمانداری‌ها برنامه ریزی جدی برای رفع این چالش داشته باشند.

جمالیان گفت: باید رصدخانه کرونا در تمامی فرمانداری‌های استان تشکیل شود تا روندهای معیوب در دستگاه‌ها احصا و راهکار تدوین شود.

وی ادامه داد: باید طی یکی دو هفته آینده نظارت بیشتری در پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم تا در آینده با چالش روبرو نشویم همچنین مراکز بهداشتی قدرت اجرایی لازم را ندارد و باید فرمانداری‌ها در امر نظارت و بازرسی تعامل بیشتری داشته باشد و در واقع در قالب این رصد خانه امور پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند بازگشایی مدارس گفت: در روزهای اخیر مسئله بازگشایی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها مطرح است و خواستار مشورت با دانشگاه علوم پزشکی در امر بازگشایی هستیم تا کاری شتابزده انجام نگیرد.

جمالیان ادامه داد: در حال حاضر بازگشایی مدارس بدون هماهنگی در حال انجام است، در حالی که لازم است که آموزش و پرورش با مراکز بهداشت تعامل داشته باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مراجعه به مطب‌ها، گفت: نظام پزشکی باید تعامل لازم را با پزشکان داشته باشد تا روند نوبت دهی مناسب باشد و از تجمع در مطب‌ها جلوگیری شود.

وی با ابزار نگرانی چندباره نسبت به شیوع آنفلوآنزا در استان مرکزی، اظهار کرد: تا امروز روند بیماری سرپایی بوده است و پیش بینی می‌شود با افزایش سرما افزایش روند بیماری به بستری و فوت نیز بینجامد، بر این اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد بویژه اینکه اگر در بازگشایی مدارس دقت نداشته باشیم درگیر شوک می‌شویم.

جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری بر مراکز کاهش آسیب و کمپ‌ها و انجام تست پی سی آر از سوی شهرداری و بهزیستی صورت گیرد، عنوان کرد: ادارات کل باید اقلام حفاظتی و بهداشتی برای پرسنل و مراجعان تهیه کنند.

کد خبر 5350590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha