۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

دامداران مازندران تا ۸ آذرماه برای تمدید پروانه چرا فرصت دارند

دامداران مازندران تا ۸ آذرماه برای تمدید پروانه چرا فرصت دارند

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با بیان اینکه ۸ آذر آخرین مهلت تمدید مجوز مرتع است، از دامداران خواست در فرصت باقیمانده برای تمدید پروانه چرا اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سنگاری گفت: مرتع‌داران تا هشتم آذر امسال برای تمدید مجوز فرصت دارند و اگر پروانه چرا در مهلت معین تمدید نشود، باطل و مرتع بلامعارض اعلام خواهد شد، لذا ضروری است دامداران با ارائه کارت ملی و پرداخت عوارض، اعتبار پروانه چرای دام را تمدید نموده سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، همه صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان تا هشتم آذرماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه، نسبت به پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور نسبت به تهیه و اجرای طرح مرتعداری خود اقدام کنند

سنگاری در ادامه گفت: در غیر این صورت؛ عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضائی (دادگستری) معرفی خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی در پایان گفت: در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عوائد و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

کد خبر 5350602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha