۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد؛

پزشکان به اخلاق حرفه ای پایبند باشند/لزوم آموزش اخلاق پزشکی

پزشکان به اخلاق حرفه ای پایبند باشند/لزوم آموزش اخلاق پزشکی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر رعایت اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت: جامعه پزشکی نسبت به رعایت اخلاق حرفه ای اهتمام جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در جلسه ای با موضوع اخلاق پزشکی، ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در حوزه اخلاق پزشکی با اشاره به اینکه باید با ضوابط و معیارهای دقیق نسبت به رصد و عدم رعایت اخلاق حرفه ای همت گماشت، افزود: در هیات های عالی انتظامی نیز باید بحث اخلاق در شاغلین حرف پزشکی جدی گرفته شود و این موضوع به آگاهی جامعه پزشکی رسانده شود.

وی ادامه داد: همانگونه که بسیاری از افراد جامعه پزشکی در خصوص موارد پیشگیری از قصور و تقصیر، دقت و وسواس را رعایت می کنند، باید در زمینه رعایت موارد اخلاقی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس زاده با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه اخلاق پزشکی در منابع و کتب درسی قدیم پیشینه بسیار قوی داشته است، تصریح کرد: لازم است آموزش اخلاق پزشکی به عنوان یکی از درس های محوری در دانشگاه ها تدریس شده و حرفه مندان پزشکی تقید لازم را در زمینه اخلاق داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ضروری است در آینده نزدیک با جدی گرفتن موضوعات اخلاق حرفه ای شاهد کاهش قصور و تقصیرات و همچنین پیشگیری از عدم رعایت شئونات حرفه ای باشیم.

کد خبر 5351283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha