۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران:

میزان تلفات در صنعت طیور مازندران پایین است

میزان تلفات در صنعت طیور مازندران پایین است

ساری- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران تلفات صنعت طیور را در استان پایین و یک تا سه درصد ذکر کرد.

مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با به ظرفیت‌های موجود در صنعت طیور و مرغ در استان اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۱۷۰ واحد مرغداری گوشتی در استان وجود دارد که رتبه اول تولید را داریم.

وی با اظهار اینکه ۱۱ درصد تولیدات گوشت مرغ کشور به مازندران اختصاص دارد، گفت: رتبه اول تولید جوجه یک روزه را در استان داریم و با ۲۰۴ واحد تولید مرغ مادر در استان ۴۰ درصد تولید جوجه یک روزه کشور را داریم.

وی با بیان اینکه سال قبل ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفت، گفت: مازندران شرایط مناسبی برای پرورش طیور دارد و می‌تواند سکاندار تولید طیور در کشور باشد.

احمدی ادامه داد: تولید مرغ در استان مازندران نیازمند حمایت است و در صورت برنامه ریزی می‌تواند ظرفیت تولید را تا ۲۰ درصد نیز افزایش یابد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محدودیت صدور مجوز در صنعت طیور برداشته شد، گفت: آمادگی لازم برای صدور مجوز و سرمایه گذاری جدید در بخش طیور در استان داریم.

وی با اشاره به تلفات یک تا سه درصدی در بخش طیور آن را ناچیز دانست و گفت: باید بتوانیم جایگاه اصلی خود را در صنعت طیور کسب کنیم و اکنون ۲۵ درصد واحدهای در حوزه زنجیره صنعت مرغ در حال فعالیت هستند.

کد خبر 5352385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha