۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

نداشتن نقشه جامع بومی برای اداره کشور آسیب است

 نداشتن نقشه جامع بومی برای اداره کشور آسیب است

زنجان-نماینده مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نداشتن نقشه جامع بومی برای اداره کشور را یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عصر پنج شنبه در دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان زنجان، با بیان اینکه امروز دولت مشغول آواربرداری ویرانه‌هایی است که از گذشته به ارث رسیده است، گفت: با این شرایط نباید توقع داشته باشیم که دولت نقشه جامعی برای آینده کشور داشته باشد.

وی نداشتن نقشه جامع بومی برای اداره کشور را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروزه کارآمد نبودن نسخه‌های شرقی و غربی در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاست خارجی برای مسائل کشور بر هر کسی عیان است، به همین خاطر از نیازهای عاجل کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده، دست‌یابی به نسخه‌های دینی کارآمد است.

دولابی با یادآوری اینکه امروز حوزه‌ها در موضوعات متعددی مانند بانک‌داری اسلامی، شهرسازی و معماری اسلامی، سیاست خارجی و نظام تربیتی، هنر و رسانه و … الگوهای قابل عرضه ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همه این موارد حاکی از آن است که امروز بهترین فرصت برای تغییر مسیر حکمرانی، تولید و اجرای ایده‌های دینی در کشور است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه شرایط امروز کشور را تاریخی اعلام و اظهار کرد: همراهی و هماهنگی سه قوه و در رأس آن قوه مجریه با رویکرد دینی از امتیازات این دوره است.

دولابی با تاکید بر اینکه رئیس قوه مجریه می‌تواند با ارتقای این جریان مبارک به وسیله میدان دادن به نخبگان انقلابی، حوزوی و دانشگاهی با رویکردهای دینی در حل مسائل کشور شتاب دهیم، گفت: در کنار این موضوع، شکل‌گیری جریان مبارک اندیشکده‌ای در سال‌های اخیر توسط نحبگان دانشگاهی و حوزوی و با تمرکز بر مسائل کشور و حل آن، ظرفیت خوبی را برای حرکت به سوی تدوین الگوی جامع حکمرانی دینی فراهم کرده است.

کد خبر 5355126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha