۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان خبر داد؛

اعطای تسهیلات ۶ درصد برای مرمت بناهای ثبتی تاریخی اردستان

اعطای تسهیلات ۶ درصد برای مرمت بناهای ثبتی تاریخی اردستان

اردستان-رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: ۶ درصد تسهیلات تا سقف ۵۰۰۰ میلیون ریال برای مرمت بناهای ثبتی اردستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی میرزایی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و هیئت همراه از آثار تاریخی شهرستان اردستان بازدید کرد.

مهدی مشهدی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دو کاروانسرای شاه عباسی «ظفرقند» و «بقم»، کاخ امیر آباد و قلعه روستای مزدآباد از بناهای دارای اولویت میراث فرهنگی اردستان برای واگذاری است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و معماری بسیار زیبا دارای ویژگی‌های منحصر به فرد برای سرمایه گذاری نیز هست.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته ۱۰ اثر تاریخی شهرستان از طریق مزایده صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان خاطرنشان کرد: طی این سفر مهندس میرزایی وعده اعطای تسهیلات ۶ درصد تا سقف پنج هزار میلیون ریال برای بناهای ثبتی را دادند.

مشهدی یادآور شد: برای بناهای تاریخی ۱۳۹ کاربری تعیین شده است و با برگزاری جلسات متعدد و انعقاد تفاهمنامه با معاونت روستای وزارت کشور، بنیاد و مسکن انقلاب اسلامی، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور و غیره مقرر شد از ظرفیت همه این دستگاه‌ها در احیا و مرمت بناهای تاریخی استفاده شود.

کد خبر 5355367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha