۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹

توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان؛

شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی تشکیل شد

شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی تشکیل شد

تبریز- مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از تشکیل شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز از راه اندازی شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی و برگزاری جلسات نقد کتاب در استان خبر داد و افزود: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب بر اساس آمارهای موجود و گسترش روزافزون حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی و اکتفا کردن به محتواهای موجود در فضای مجازی بدون داشتن تفکر انتقادی و در راستای تعمیق بینش انقلابی در مردم با بهره گیری از ظرفیت کتاب و تقویت سهم بخش مردمی در تلاش برای ارتقا جایگاه کتاب و کتابخوانی، افزایش سهم کتاب در پر کردن اوقات فراغت، مقابله با مرجعیت منابع غیر معتبر و عمق بخشی به دانش و بینش با مطالعه اصول و مبانی به جای اکتفا کردن به مطالب سطحی و گاهاً نامعتبر، ضرورت ایجاد شبکه فعالان حوزه کتاب بیش از پیش احساس شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های حوزه رسانه در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد ۱۲ شبکه فعالان حوزه کتاب گفتمان انقلاب اسلامی و برگزاری ۴۰ جلسه نقد کتاب در سطح استان خبر داد و افزود: شبکه فعالان حوزه کتاب در شهرستان‌ها تشکیل شده و جلسات نقد کتب تأثیرگذار در حال برگزاری است.

حجت الاسلام شعبانی گفت: در راستای تنظیم سبد مصرفی خانوارها، معرفی کتب تأثیرگذار در کنار برگزاری جلسات نقد از اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان است و این معرفی با همکاری شبکه فعالان حوزه کتاب و مجموعه کتابشهر در حال انجام است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در تشریح اقدامات این جبهه نیز گفت: اگر موفق شویم کتابخوانی را در بین عموم مردم رواج دهیم و مردم با کتاب انس بگیرند یک منبع فکری و محتوایی و معرفتی نامحدود در اختیار آنها قرار داده‌ایم که مخاطب را پیوسته تغذیه فکری می‌کند.

وی کتاب را یکی از بهترین ابزارها برای دستیابی و ارتباط با قشر خاکستری ذکر کرد که به طور طبیعی مجموعه‌های مذهبی و انقلابی ارتباط چندانی با آنها ندارند.

شعبانی افزود: کارگروه کتاب ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با نام گروه «گنجه رنگی» یک هسته منسجم، توانمند، دغدغه مند و بانشاط در اختیار دارد که برنامه‌های متنوعی را طراحی و اجرا می‌نماید و بر روی کتاب‌های رمان متمرکز گردیده است که هم برای مخاطب عمومی جذابیت دارد و مطالعه آن آسان است هم مورد اقبال و علاقه قشر خاکستری است.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اجرا و پیگیری مراسمات معرفی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان کتاب‌ها، برگزاری جلسات فکری و محتوایی با مباحث تخصصی در موضوعات فلسفی کلامی عرفانی جامعه شناسی روانشناسی، جلسات دورخوانی و نقد کتاب، مراسمات تجلیل و بزرگداشت نویسندگان و شاعران، معرفی کتب در قالب کلیپ‌های حرفه‌ای، مطالعه و ارزیابی کتاب‌های موجود در بازار و معرفی بهترین کتاب‌ها، ایجاد شبکه‌ای از سفیران کتابخوانی با هدف تبلیغ و ترویج کتابخوانی در شهرها و روستاها و حضور در بیمارستان کودکان و بازی با کودکان بستری در بیمارستان و قصه گویی برای آنان و اهدای کتاب را از اهم اقدامات بیان کرد.

کد خبر 5356544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha