۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳

در ادامه روند نا آرامی های اروپا؛

پایتخت اتریش، میزبان هزاران نفر از معترضین به محدودیت های کرونایی

پایتخت اتریش، میزبان هزاران نفر از معترضین به محدودیت های کرونایی

در ادامه روند نا آرامی های کرونایی در پایتخت های مختلف اروپا، عصر امروز، هزاران نفر از معترضین اتریشی نیز در اعتراض به محدودیت های کرونایی وضع شده از سوی دولت به خیابان های وین آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، در پی افزایش مجدد موارد ابتلاء به کرونا در اتریش و دستور دولت این کشور برای اجرای محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه سراسری در این کشور، عصر امروز، هزاران نفر از شهروندان معترض اتریشی در اعتراض به بازگشت محدودیت‌ها، در وین، پایتخت این کشور دست به تظاهرات زده و خواستار توقف اجرای دستور دولت شدند.

بر اساس این گزارش، در جریان اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی که قرار است از روز دوشنبه در اتریش به اجرا درآیند، رهبران برجسته گروه‌های راستگرای افراطی نیز حضور داشته و خواستار مبارزه مردم به مقررات کرونایی دولت شده‌اند.

هنوز گزارشی مبنی بر به خشونت کشیده شدن احتمالی این تجمع در رسانه‌های اروپایی درج نشده است.

همچنین خبرها حاکی از برنامه معترضین در دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، سوئیس و کرواسی برای برگزاری تظاهرات مشابه در پایتخت این کشورها است.

در جریان اعتراضات مردمی امروز علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر روتردام هلند نیز دستکم ۲۰ نفر بازداشت و هفت تن دیگر از جمله دو افسر پلیس زخمی شدند.

اعتراضات روتردام از روز جمعه، علیه محدودیت‌های کرونایی جدید وضع شده توسط دولت هلند آغاز شد. با بالا گرفتن دامنه اعتراضات، شب گذشته، پلیس برای متفرق کردن جمعیت از ماشین‌های آب پاش و شلیک گلوله‌های هشدار دهنده استفاده کرد. رسانه‌های محلی از زخمی شدن چند نفر در جریان این درگیری‌ها خبر دادند.

در همین راستا، «احمد ابوطالب»، شهردار روتردام در توضیح اعتراضات مذکور گفت: تصاویر واضح بسیاری از مظنونان وجود دارد. ما به تحقیقات ادامه خواهیم داد.

کد خبر 5356594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha