۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۶

پیشکسوت تئاتر و سینما:

مازندران بستری برای پرورش فرهنگ ایرانی است

مازندران بستری برای پرورش فرهنگ ایرانی است

ساری- بازیگر و پیشکسوت تئاتر و سینما با بیان اینکه مازندران بستری برای پرورش فرهنگ ایرانی است، خواستار سرمایه گذاری دولت در حوزه هنر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الماسی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مازندران با اظهار اینکه امروز شاهد قدیمی‌ترین شیوه‌های نمایشی در بین مردم استان‌های شمالی هستیم، گفت: به اعتقاد فردوسی، مازندران به‌عنوان بستری برای پرورش فرهنگ ایرانی است.

وی با بیان اینکه تئاتر عهده‌دار همه مسئولیت‌های تاریخی، اجتماعی و ارزش‌هایی است که می‌توان جامعه منتقل کرد، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت میلیاردها تومان پول در فضاهای هنری خرج کند بازهم کم است.

وی مدیریت صحیح برای ساماندهی و پیشرفت امور هنری و هنرمندان را ضروری برشمرد.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در حوزه هنر عدالت وجود ندارد، گفت: امیدواریم بتوانیم حق هنرمندان استان و شهرستان را بگیریم.

وی اضافه کرد: تأثیر فرهنگی عمیق روی مخاطب مهم است زیرا فضای مجازی مغز را تنبل بار می‌آورد ولی هنر تئاتر ارتباط عمیقی را بین مخاطب و هنرمند ایجاد می‌کند.

زارعی با اظهار اینکه تجهیز و ایجاد سالن‌های نمایشی حداقل نیاز استان است، گفت: دولت و مسئولان با سیاست‌های متناسب باید این نیازها را مرتفع کنند.

این نماینده مجلس اعلام کرد: در کشور سالانه ۲ هزار فارغ التحصیل هنر داریم امیدواریم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با نگاه عملکردی و کمک گرفتن از فعالان هنر مشکلات را حل کنیم.

علی بابایی کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار اینکه هنر واقعیت است و تئاتر نیز واقعیتی بسیار اثرگذار در زندگی ما ایرانیان به شمار می‌رود، گفت: مجلس شورای اسلامی از حوزه هنر و هنرمندان غافل نشده است.

وی از تخصیص تسهیلات ارزان قیمت در حوزه کارآفرینی در بودجه و تسهیل صدور مجوز برای همه هنرمندان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با ایجاد تعامل جدی بین مردم و مسئولان شاهد پیشرفت هنر باشیم.

کد خبر 5356624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha