۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶

دومین روز اجتماع؛

حل مشکلات آبی مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری است

حل مشکلات آبی مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- مردم چهارمحال و بختیاری برای دومین روز با اجتماع مسالمت آمیز خواستار حل مشکلات آبی استان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم چهارمحال و بختیاری با راهپیمایی صدها نفری، از مسئولان استانی و کشوری برای دومین روز متوالی خواستار حل مشکلات آبی استان شدند.

این اجتماع ساعت ۹ صبح از «میدان انقلاب» شهرکرد آغاز شد و تا «چهارراه دولت» ادامه یافت.

عدم توجه مسئولان و وعده‌های عملی نشده همچون تکمیل نشدن طرح انتقال آب «بن» - «بروجن» که برای تأمین آب نیمی از مردم استان طراحی شده، گلایه‌مندی مردم چهارمحال و بختیاری در پی داشته است.

چهارمحال و بختیاری در گذشته ۱۱ درصد آب کشور را تأمین می‌کرد که امروز دچار بحران آبی شده و ۱۰ دشت استان به عنوان دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی معرفی شده است به گونه‌ای که طی ۱۵ سال اخیر با کاهش بارندگی‌ها و ادامه خشکسالی‌ها ۵۷۰ میلیون متر مکعب کسری آب زیر زمینی در استان ایجاد شده است.

دشت «خانمیرزا» و «شهرکرد» به ترتیب با حدود یک متر و ۲۰ سانتی متر فرونشست مواجه است و بیش از ۲۰۰ روستا و مخازن پنج شهرک صنعتی چهارمحال و بختیاری با تانکر آب رسانی می‌شود.

کد خبر 5357891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ص IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      چرا باید در استان کویری اصفهان کشتِ برنج وجود داشته باشد که به آب فراوان نیاز دارد؟؟ چرا باید در چنین استانی صنایع فولاد و ذوب آهن ایجاد شده باشد که مصرف آب سرسام آور دارند؟؟چهارمحال مشکل آب شرب دارد، استان مجاور آب برای کشاورزی و صنعت طلب میکند؟؟؟
      • احسان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        0 0
        به اعتقاد من اب با ارزش تر از اونيه كه بخواد صرف كشاورزي بشه چرا محصولات كشاورزي و وارد نميكنيد يا به شمال كشور امكانات بيشتري بديد كفاف ميده براي كشاورزي وبراي صنعتم از تسويه پساب شهري استفاده كنيد دست از سر طبيعت برداريد