۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱

توقف ۳۴ واحد متخلف در پایش های شبانه محیط زیست

توقف ۳۴ واحد متخلف در پایش های شبانه محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری فعالیت ۳۴ واحد آلاینده متوقف شد و با ۲۹۷ مورد ضایعات سوزی مقابله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری، از ۲۶۱۱ واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید و فعالیت واحدهای آلاینده هوا در این گشت ها متوقف شده و یا به حالت تعلیق در آمده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت های آلاینده خصوصا در بخش هوا جلوگیری شود، عنوان کرد: طی این مدت ۱۰۰ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که این پایش ها شامل ۲۴۴ واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و ۲۳۶۷ واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بوده است .

محمودی بیان کرد: در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های کلیه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید.

وی تصریح کرد: پایش۱۲۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به صورت روزانه در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

محمودی با اشاره به اینکه همچنین از ۱۹۶ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان در آبان ماه بازدید به عمل آمد، افزود: پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد ۸۰ مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های گشت و پایش استان تهران بود.

توقف ۳۴ واحد متخلف در پایش های شبانه محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده مجموعا ۱۷۸ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: در طی آبان ماه و در جریان پایش های شبانه، فعالیت ۳۴ واحد آلاینده نیز متوقف شد.

محمودی با تأکید به اینکه معضل آلودگی ناشی از پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۲۹۷ مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند که در بیشتر این موارد اطفاء آتش سوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با به کارگیری ابزار ابتدایی بود.

وی از دستگاه های متولی و مسئول خواست تا ورود بیشتر و بهتری به موضوع آلودگی هوا خصوصا در بعد از ساعت اداری داشته باشند.

کد خبر 5358160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha