۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶

معاون بیمه سلامت خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده در دو شهرستان خراسان جنوبی

 آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده در دو شهرستان خراسان جنوبی

بیرجند- معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده از امروز اول آذر در شهرستان های فردوس و طبس خبر داد.

مسعود مختاری در گفت و گو با مهر اظهار کرد: از امروز اول آذر ماه ۱۴۰۰ طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرستان‌های فردوس و طبس شروع شد و تا اواسط این ماه این طرح در دیگر شهرستان‌های استان هم شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۵۰ هزار نفر در استان مشمول اجرای این طرح می‌شوند که حدود ۳۰ هزار نفر در شهرستان بیرجند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قائنات، ۴ هزار نفر در طبس و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان فردوس هستند.

مختاری ادامه داد: با اولویت پزشکان عمومی دارای مطب در این شهرستان‌ها دعوت به کار شده‌اند و در کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه پالایش همپوشانی بیمه‌ای برای جمعیت هدف جز بیرجند انجام شده است و در این شهرستان هم این کار در حال انجام است، اضافه کرد: ۳۶ پزشک برای مشارکت در اجرای این طرح در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی از این تعداد ۲۲ پزشک در بیرجند، در قائنات و طبس هر کدام ۵ پزشک و در فردوس ۴ پزشک در اجرای این طرح مشارکت دارند.

معاون بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: شماره تلفن همراه بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت استخراج شده و اطلاع رسانی پیامکی برای مراجعه به پزشک خانواده در شهرستان‌های طبس، فردوس، قائنات انجام و در شهرستان بیرجند هم برای بیمه شدگان پیام ارسال خواهد شد و آنها دو بار در سال می‌توانند برای تغییر پزشک خانواده خود به دلایل مختلف اقدام کنند.

کد خبر 5358286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha