۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

حضور کودکان در نمازهای جماعت جدی گرفته نمی‌شود

حضور کودکان در نمازهای جماعت جدی گرفته نمی‌شود

سمنان- رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حضور کودکان در نمازهای جماعت جدی گرفته نمی‌شود، گفت: امامان جماعت باید برای اقامه نماز در بین نونهالان رغبت ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر پنجشنبه در نشست مجمع علمای استان سمنان در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم (عج) استان با بیان اینکه حضور کودکان در نماز جماعت مساجد و مدارس جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که نباید اینگونه باشد، تاکید کرد: وضعیت اقامه نماز در کشور به خصوص در بین کودکان و دانش آموزان مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه امامان جماعت باید برای اقامه نماز در بین نونهالان رغبت ایجاد کنند، افزود: وظیفه اصلی امامان جماعت و روحانیون توجه بیشتر به این رده‌های سنی با استفاده از ابتکارهای مرتبط با کودکان است همچنین از ائمه جماعات می‌خواهیم تا با استفاده از زبان نرم، هنر، قصه گویی و… کودکان را به سمت فرایض دینی تشویق کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برخی روحانیان هم برای حضور در نماز جماعت کودکان تمایلی ندارند که نباید اینگونه باشد، ابراز داشت: امامان جماعت باید برای اقامه نماز در بین کودکان رغبت و تمایل داشته باشند تا ارتباط با کودکان با زبان خودشان، سریع و مناسب باشد.

قرائتی با بیان اینکه رشد، تعالی و آموزش کودکان نباید نادیده گرفته شود و پیشنهاد ما این است که برای تقویت این حوزه از ظرفیت‌های موجود مانند بسیج بهره‌گیری شود، تاکید کرد: حضور کودکان در نمازهای جماعت مساجد یا مدارس باید بیشتر مد نظر باشد و مدارس و خانواده‌ها نیز به این موضوع اهمیت بدهند.

وی با بیان اینکه هر فردی با هر جایگاه اجتماعی با مطالعه قرآن و بهره مندی از آن موفق می‌شود، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و مبلغان دینی نهضت تفسیر قرآن را در بین آحاد جامعه به خصوص نوجوانان اشاعه داد.

کد خبر 5360602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha