سازمان آزادی بخش فلسطین؛

تل آویو با طرح احداث یک شهرک جدید به دنبال تغییر بافت قدس است

تل آویو با طرح احداث یک شهرک جدید به دنبال تغییر بافت قدس است

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، نسبت به اجرای طرح شهرک سازی گسترده در اراضی اشغالی هشدار داد و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر بافت فرهنگی و جمعیتی قدس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، سازمان آزادی بخش فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که «بیت المقدس» به طور گسترده شاهد موجی از شهرک سازی های غیر مجاز و بی سابقه از سوی رژیم صهیونیستی است که هدف از آن مصادره زمین های بیشتر و یهودی سازی قدس است.

کابینه رژیم صهیونیستی با طرحی برای ساخت یک محله شهرک نشین موافقت کرده است، این طرح شامل ساخت غیر قانونی هزاران واحد مسکونی جدید در اراضی فرودگاه متروکه «قلندیا» واقع در شمال «بیت المقدس» می باشد.

سازمان آزادی بخش فلسطین، نسبت به اجرای این طرح هشدار داد و اعلام کرد که این طرح، بزرگترین طرح شهرک سازی غیر قانونی طی دهه های اخیر می باشد و قدس شرقی را کاملا از شمال بیت المقدس و از رام الله جدا می کند. به موجب این طرح، ۱۱ هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث خواهد شد و علاوه بر این واحدهای مسکونی، هتل، مناطق صنعتی، بوستان های عمومی و مراکز تجاری نیز در این شهرک ایجاد خواهد شد.

یکی از مراکز وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارشی اعلام کرد که برنامه های شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر «بیت المقدس» متمرکز شده است و هدف آن جدایی همه جانبه قدس از محیط فلسطینی و تغییر واقعیتهای تاریخی، قانونی و ترکیب جمعیتی «بیت المقدس»، می باشد.

بنابراین گزارش، هدف از گسترش شهرک سازی های غیرمجاز رژیم صهیونیستی در «بیت المقدس»، خارج کردن موضوع قدس از هر گونه مذاکرات سازش با تل آویو و نیز جلوگیری از هرگونه مذاکرات درباره اینکه این شهر پایتخت فلسطین باشد، است و همچنین با هدف ممانعت از هرگونه امکان تفکر درباره پابرجا ماندن فرودگاه بین المللی «قدس»، می باشد.

در این گزارش از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل ابراز مخالفت لفظی با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، بدون فراتر رفتن از حرف و یا انجام کاری برای متوقف کردن این فعالیت های خطرناک، انتقاد شده است.

کد خبر 5362015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha