۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴

رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک لرستان مطرح کرد؛

برخورد سختگیرانه و بدون اغماض با مجرمان پرونده‌های مهم در لرستان

برخورد سختگیرانه و بدون اغماض با مجرمان پرونده‌های مهم در لرستان

خرم‌آباد- رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک لرستان گفت: احکام بسیار سنگینی برای پرونده‌های قتل، حمل سلاح و سرقت‌های مسلحانه داریم و بدون هیچ اغماضی با مجرمان این حوزه برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن دارایی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در دادگاه کیفری یک استان که براساس قانون متولی رسیدگی به جرایم مهم است و با سه قاضی اداره می‌شود، جرایمی مثل قتل، سرقت‌های مسلحانه، حمل و نگهداری سلاح و… رسیدگی می‌شود؛ اظهار داشت: رویکرد ما در برخورد با این جرایم یک رویکرد بسیار سخت گیرانه است.

وی تصریح کرد: احکام بسیار سنگینی در خصوص پرونده‌های قتل، سلاح و مهمات و… داریم و بدون هیچ اغماضی با مجرمان برخورد می‌شود و نگاه سخت گیرانه داریم.

رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک لرستان با بیان اینکه در سرقت‌های مسلحانه وقتی مواجه می‌شویم با کسی که سابقه دار است و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد از مجازات تبعید در کنار مجازات‌های سنگین هم استفاده می‌کنیم، یادآور شد: در حوزه سلاح و مهمات حداقل مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت قضائی از مطبوعات و خبرنگاران اظهار داشت: شعبه دوم دادگاه کیفری یک مرجع رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی نیز هست و ‬از زمان تصدی بنده در این شعبه یک محکومیت هم برای مطبوعات نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دوستانی بودند که دلیل علیه آنها بود اما از طرفین دعوت کردیم و با رضایت مسئله را ختم به خیر کردیم، تصریح کرد: در موارد اینچنینی و پرونده‌های مطبوعاتی کیفر خواست صادر شده است اما به دلیل اینکه شهامت را از خبرنگار نگیریم نگاه ما به مطبوعات نگاهه حمایتی بوده و محکومیتی نداشته‌ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که دوستان بخواهند از این وضعیت سو استفاده کنند، به هر روی فعالان رسانه‌ای تکالیفی از لحاظ اخلاقی و قانونی دارند و باید مراقب مطالبی که انعکاس می‌کنند باشند.

دارایی بر همکاری و تعامل رسانه‌ای حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با خبرنگاران گفت: اینکه بتوانیم آگاهی‌های عمومی را از حیث تهدید برخی از آسیب‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنیم جنبه پیشگیرانه دارد؛ لذا فعالان رسانه‌ای در این حوزه باید مسلط باشند و با نهادهای فعال در این زمینه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 5363178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha