۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین

 وجیهه سامانی از نویسندگان ادبیات داستانی کشور در فضای مجازی از دیدارهای نویسندگان و فرهنگیان با مسئولین دولتی در یک ماه اخیر ابراز تعجب و شگفتی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه سامانی از نویسندگان ادبیات داستانی کشور در یک پست اینستاگرامی از دیدارهای نویسندگان و فرهنگیان با مسئولین دولتی در یک ماه اخیر ابراز تعجب و شگفتی کرد و نوشت:

«انگار انقلاب شده. مقام‌های مسئول یه نیم نگاهی هم به اون پایین مایین‌ها و اهالی قلم کردن!

در عرض یک هفته هم رئیس قوه مقننه دیدیم، هم وزیر ارشاد و هم معاوناش، هم معاون زنان و خانواده رئیس جمهور رو! فقط خدا کنه در حد تبلیغات رسانه‌ای و عکس‌های یادگاری نمونه».

او در کپشن اینستاگرام خود اینطور ادامه داده بود که:

«اول
یکم آذر با جمعی از اهالی قلم رفتیم بهارستان.
برای دیدار با رییس قوه مقننه، وزیر ارشاد و معاونین محترم.
سوم آذر هم دعوت شدیم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری.
خدمت خانم دکتر عرض کردم سال‌ها بود کسی از مقام های مسئول قوا، سراغی از اهالیِ نجیب و سر به زیر قلم که نقش به سزایی در رشد و اعتلای فرهنگ جامعه دارند، نگرفته بود! چه برسد به این که چندین ساعت در سکوت بنشیند و اجازه بدهد تک تک افراد از "هر چه می خواهد دل تنگ"شان بگویند و بی پرده درددل کنند. همین نفس حرف زدن و گوش شنوایی برای شنیدن پیدا کردن، بار روانی زیادی از دوش آدم ها برمی دارد. اما افسوس که در تمام سال های گذشته، از همین کار کوچک هم، ولو برای حفظ ظاهر و تبلیغات و شوآف، دریغ کردند.

دوم
در هر دو دیدار ضمن بیان مشکلات و مطالبات حوزه کتاب و نشر، به دو نکته مهم اشاره شد: اول این که خروجی این دست نشست ها باید عملیاتی شود و نباید محدود به چند عکس یادگاری و انعکاس خبری و صرف تبلیغات باشد. دوم این که این دولت و اصحاب و اعوانش آخرین امیدهای مردم خسته و دل شکسته از فضای ملتهب و غبارآلود سیاسی کشور هستند. مردمانی که سالهاست زیر فشارهای اقتصادی، بی‌تدبیری دولت‌ها، تاراج بیت المال، نزاع‌های سیاسی، سهم‌خواهی‌ها و وعده‌های دروغین و وقیحانه، خرد و خسته و ناامید شده‌اند. درست مثل آخرین تیر ترکشی که در تیردان باقی مانده باشد.
امید مردمان نجیب سرزمین مان را به آن ها برگردانید».

واکنش وجیهه سامانی نسبت به دیدار اهالی قلم با مسئولین

کد خبر 5363422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha