۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱

چمران مطرح کرد؛

برگزاری نمایشگاه های بین المللی در شهر تهران منع قانونی دارد

برگزاری نمایشگاه های بین المللی در شهر تهران منع قانونی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق قانون می توان با برگزاری نمایشگاه های بین المللی در داخل شهر تهران برخورد کرد، اگر هم کاری نشود ما باید در این زمینه اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران، در حاشیه جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری با دوستان سازمان برنامه و بودجه در تماس بود تا ردیف‌های اعتباری شهرداری در بودجه افزایش یابد اما متأسفانه در لایحه‌ای که در حال حاضر به دولت رفته، تمامی تبصره‌های پرداختی به شهرداری‌های کل کشور حذف شده است.

وی افزود: به عنوان مثال ردیف‌های اعتباری برای گرفتن وام برای فاینانس‌ها، گرفتن قیر و غیره که در بودجه سال جاری بوده، در بودجه سال آینده حذف شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اکثر شهرداری‌های کشور به کارمندان و حتی رفتگران بدهی دارند و حقوق‌ها را به سختی پرداخت می‌کنند لذا امیدواریم دولت این بودجه را اصلاح کند.

چمران با اشاره بر برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در داخل شهر نیز گفت: مجموع نمایشگاهی شهر آفتاب با هزینه بالا ساخته شده و بخشی از آن نیز به دلیل عدم استفاده، نیمه کاره مانده و این سرمایه ملی در حال از بین رفت است.

وی ادامه داد: سازمان نمایشگاه‌ها در تهران به جز ایجاد آلودگی و ترافیک کار دیگری نمی‌کند این در حالی است که برای منع برگزاری نمایشگاه در داخل شهر مصوبات قانونی داریم.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان طبق قانون با برگزاری این نمایشگاه‌ها برخورد کرد گفت: بر اساس قانون کشور در سال ۸۴ بر اساس مصوبه قانونی مشاغل مزاحم، یک نمایشگاه تعطیل شد و می‌توان به عنوان مزاحمت جلوی این نمایشگاه‌ها را گرفت.

وی تصریح کرد: اگر هم کاری نشود ما باید در این زمینه اقدام کنیم چراکه برگزاری این نمایشگاه در این آلودگی هوا مشکلات را بیشتر می‌کند.

کد خبر 5364411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha