۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵

هفتمین کنگره علامه بلادی بوشهری برگزار شد

هفتمین کنگره علامه بلادی بوشهری برگزار شد

بوشهر- دبیر هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) از برگزاری این کنگره با حضور شماری از مسئولان و طلبه‌ها در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: حدود ۳۰۰ اثر به دبیرخانه‌های این کنگره فرستاده شده است.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی در دو مرحله ارزیابی شده است که از بین آنها ۲۲ اثر به‌عنوان برتر و ۳۰ اثر نیز به‌عنوان شایسته تجلیل انتخاب‌شده است.

جمالی افزود: با توجه به شرایط کرونایی برگزاری آئین اختتامیه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری به‌صورت مجازی پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از سخنرانان این کنگره هستند.

جمالی یادآور شد: طلاب، روحانیون، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی مجازی به‌صورت زنده در این برنامه حضورداشته باشند.

دبیر هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) افزود: در این مراسم از پوستر کتاب «تسانیف العلما» اثر جدید آیت‌الله صفایی بوشهری امام‌جمعه بوشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری بهبهانی به سال ۱۲۹۱ هجری قمری در خانواده‌ای اهل علم و تقوی در شهر مقدس نجف اشرف دیده به جهان گشود.

این عالم پس از تکمیل تحصیلات خود در نجف و گرفتن مجوز اجتهاد، در سال ۱۳۲۶ قمری در گرماگرم جنبش مشروطیت در ایران، از نجف اشرف به بوشهر بازگشت و خیلی زود جذب این جنبش شد.

وی با وقوع جنگ جهانی اول، مبارزه سختی را با انگلیس آغاز کرد و پس از به قدرت رسیدن رضاخان پهلوی، به صف مخالفان وی پیوست و چندین رساله کوتاه و بلند به زبان‌های فارسی و عربی درباره اعمال ضد اسلامی رضاشاه منتشر ساخت.

رئیسعلی دلواری برای برخی فعالیت‌های مبارزاتی‌اش علیه استعمار انگلیس از علامه بلادی فتوا می‌گرفت.

با سقوط رضاشاه، آیت‌الله بلادی به ارشاد و هدایت مردم ادامه داد و سرانجام در ۲۳ محرم الحرام سال ۱۳۷۳ هجری قمری/۲۱ مهر ۱۳۳۱ هجری شمسی در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این عالم ۸۴ کتاب و رساله در موضوعات مختلف به رشته تحریر درآورد.

کد خبر 5370530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha