۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور:

طلبه‌ها فعالیت خود را مبتنی با نگاه و درایت علامه بلادی عملی کنند

طلبه‌ها فعالیت خود را مبتنی با نگاه و درایت علامه بلادی عملی کنند

بوشهر- مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: طلبه‌ها برای حرکت به سمت‌وسوی علامه بلادی باید فعالیت خود را مبتنی با نگاه و درایت این عالم فرزانه عملی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور پیش‌ازظهر چهارشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار داشت: راز ماندگاری علامه بلادی بوشهری دغدغه‌مندی وی در حوزه‌های مختلف است

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه علامه بلادی بوشهری بی‌مهابا با ورود در عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کرد افزود: وجود شور، شوریدگی و انگیزه‌مندی از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیت بزرگی چون علامه بلادی است.

وی بیان کرد: جامعیت شخصیت علامه بلادی از دیگر ویژگی‌های بارز وی و برگرفته از حوزه‌های دانشی وی است که در سایه دغدغه‌مندی خود به این مهم دست پیداکرده بود.

بهجت پور با بیان اینکه مراجعه مجدد به دانش و نگرش علامه بلادی مبتنی بر نیازی است که جامعه به وجود این شخصیت بزرگ احساس می‌کند گفت: عالمان فقید دین باید زنده و متولد شوند که یکی از این عالمان علامه بلادی است که نقش خود را شناخته و به‌خوبی آن را ایفا کرده و امروز جامعه نیاز مبرم به نقش آنان دارد.

وی گفت: امروز وظیفه روحانیت است تا به‌مثابه یک جامعه رشید داشته‌ها و ارث محصول ایثارگری و فداکاری تلاش گذشتگان را نگهداری کنند و همچنین امروز طلبه‌ها و دانشمندان حوزه دین مسئولیت بسیار بزرگی دارند و در این عرصه با تعریف و ثناگویی یکدیگر راه به‌جایی نمی‌برند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: برای ترویج شجره طیبه، مکتب و مذهب اثنی عشری باید به‌خوبی تلاش کرد، چراکه در غیر این صورت باید در انتظار اتقاق های نامیمون و نامبارک بود.

با حضور شماری از مسئولان از جمله مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار بوشهر و از ۲۰ پژوهشگر برتر هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری تجلیل شد.

کد خبر 5370678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha