۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴

امام جمعه موقت بیرجند:

استکبار به دنبال شرطی‌سازی اقتصاد ایران است

استکبار به دنبال شرطی‌سازی اقتصاد ایران است

بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه آمریکا چه آن زمان که از برجام بیرون رفت و چه بعد از آن به دنبال خریدن زمان بود، گفت: استکبار به دنبال شرطی‌سازی اقتصاد ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن مشرفی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) برگزار شد، با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و محافل علمی باید معارف قرآن و اهل بیت (ع) را در جامعه تبیین و پیاده کنند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، اظهار کرد: متأسفانه فرهنگی که بر ذهن‌ها غالب شده از سبک‌های غربی برگرفته شده است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه برای رفع مشکلات نیازمند تشکیل اتاق‌های فکر هستیم، بیان کرد: یکی از ناملایمات در جامعه نارسایی‌های فرهنگی است و از این جهت در حوزه فرهنگی در بخش‌هایی مانند هنر نیاز به بازسازی انقلابی داریم.

تولید محصولات هنری مطابق با فرهنگ دینی

مشرفی با اشاره به اینکه جوانان مومن و متعهد باید به صحنه بیایند و محصولات هنری مطابق دین تولید کنند، افزود: با کمک هنر می‌توانیم بسیاری از معارف را تبیین کنیم.

وی با اشاره به روز پرستار و قدردانی از زحمات کادر درمان به‌ویژه در ۲ سال اخیر شیوع کرونا اظهار کرد: پرستاران علاوه بر اینکه از نظر ساعات زیاد کاری دچار خستگی می‌شوند با دیدن رنج بیمار خستگی شان مضاعف می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بی شک درسی که مادران، فرزندان و همسران شهدا از حضرت زینب (س) گرفتند، درس صبر و مقاومت بود و به واسطه همین برخی از مادران شهدا می‌گویند اگر چند فرزند داشته باشم باز هم در راه دین می‌دهم.

مشرفی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اظهار کرد: وقتی نام حقوق بشر به میان می‌آید، ذهن به سمت جنایات و ظلم‌های شیطان بزرگ، آمریکا می‌رود و استکبار هیچ وقت ملت بزرگ ایران را رها نکرده و همچنان کینه خود را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا چه آن زمان که از برجام بیرون رفت و چه زمانی که دوباره برای مذاکرات نقشه کشید به دنبال زمان خریدن بود، گفت: آمریکا با این اقدامات می‌خواهد به شرطی‌سازی اقتصاد دامن بزند.

قانون اقدام راهبردی به درستی اجرا شود

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه از تیم مذاکره کننده درخواست می‌شود بر اساس مصالح نظام و سیاست‌های کلان، مصوبه سال گذشته مجلس «قانون اقدام راهبردی» را به درستی اجرا کنند، ادامه داد: آمریکا دنبال این است که مجدد بازرسی‌های شدید آژانس را آغاز کند.

مشرفی افزود: ملت ایران به هیچ عنوان از حق طبیعی، شرعی و قانونی خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد چرا که در آینده به آن نیاز داریم.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: یکی از طراحی‌های غرب این است که نقش‌های مخرب جنسی را در قالب بازی‌های یارانه‌ای برای نونهالان و کودکان پیاده کند که آثار منفی بسیاری برای کودکان و نوجوانان ما به همراه دارد.

مشرفی یادآور شد: امید است با توجه تولیدات صدا و سیما فرزندان معصوم از شر آثار و محصولات وارداتی غربی در امام بمانند.

کد خبر 5372114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha