۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۳۵۰۰ هکتار مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود

۳۵۰۰ هکتار مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود

شاهرود- مدیرکل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار مرتع زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفرمرادی حقیقی بعدازظهر جمعه در حاشیه برنامه کشت گیاهان دارویی و صنعتی مراتع شهرستان شاهرود حوضه آبخیز ابر در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود، ابراز داشت: باریجه، آنغوزه، وشق و بادام‌کوهی ازجمله این گیاهان دارویی را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه کاشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران صورت می‌گیرد، افزود: هدف از اجرای این اقدام بهبود معیشت جوامع بومی و محلی و ایجاد درآمد و ارتزاق برای آن‌ها و همچنین کمک به ایجاد پوشش گیاهی و تثبیت خاک است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه بذرهای مذکور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: رونق اقتصادی مرتع‌داران و افزایش درآمد خانوارها مهم‌ترین هدف این کار است که بذر گیاهان به‌صورت رایگان به این جامعه هدف داده می‌شود.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تاکنون کشت گیاهان دارویی و صنعتی در بیش از ۲۰ هزار هکتار مراتع اجرایی شده است، تصریح کرد: این نوع کشت می‌تواند کاهش فشار چرای دام در مراتع را به دنبال داشته باشد که درنهایت منجر به حفظ پوشش گیاهی و منابع ژنتیکی گیاهی کشور می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی در استان سمنان شناسایی‌شده است، افزود: با تولید و بهره‌برداری ازاین‌گونه‌ها می‌توان زمینه صادرات و ارزآوری را فراهم و در راستای رونق اقتصادی منطقه گام‌های مؤثر برداشت.

کد خبر 5372206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha