قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

باید تغییر ذائقه‌ای که در مورد فرزندآوری پدید آمده را تصحیح کنیم

باید تغییر ذائقه‌ای که در مورد فرزندآوری پدید آمده را تصحیح کنیم

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد که نتیجه تبلیغ گفتمان‌ساز ایام فاطمیه به تغییر ذائقه مردم منجر بشود، به گونه‌ای که مردم بگویند «افزایش جمعیت حق ماست».

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مرحله نخست هم‌اندیشی تبلیغ گفتمان ساز که با حضور مسئولان ادارات کل تبلیغات اسلامی ۱۰ استان کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، از ابتکار عمل و اهتمام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری این هم اندیشی قدردانی کرد و گفت: جلسات متعدد و بحث‌های خستگی‌ناپذیر در سازمان برگزار شد تا این رویداد ارزشمند و پرفایده عملیاتی شود.

وی ضرورت گفتمان‌سازی مسئله جمعیت در کشور توسط ائمه جمعه و جماعت، اساتید دانشگاه، هنرمندان و سایر کنشگران اجتماعی و فرهنگی را یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه هدفمند این سازمان در زمینه بحران و فاجعه هولناک جمعیتی دغدغه دارد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در مورد جمعیت و فرزندآوری تغییر ذائقه و عارضه‌ای در کشور پدید آمده است که باید تلاش کنیم این ذائقه تغییر کند. روحانیون نشان داده که اگر امری مطابق فطرت و طبیعت باشد، عارضه آن را با کار فرهنگی و گفتمان‌ساز می‌شود رفع کرد.

حجت‌الاسلام حریزاوی بیان داشت: امیدوارم خروجی و نتیجه تبلیغ گفتمان‌ساز به تغییر ذائقه مردم منجر بشود، به گونه‌ای که مردم بگویند «افزایش جمعیت حق مسلم ماست».

وی با بیان اینکه پروژه جمعیت، پروژه نظام است، گفت: باید به گونه‌ای میان فعالان جمعیت در استان‌ها دغدغه ایجاد شود که در هر شهر، صدها مرد و زن به این موضوع اهتمام داشته باشند و مطالبه و تشویق کنند تا این مسئله به گفتمان‎سازی منجر بشود.

حجت‌الاسلام حریزاوی خطاب به مسئولان تبلیغات اسلامی و کنشگران اجتماعی فرهنگی استان‌ها اظهار کرد: جمیعت چون مسئله نظام است، علاوه بر راهبرد «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» که راهبرد انبیاء است و تلاش انبیای الهی این بود که از میان مردم سازماندهی و مطالبه‌گری کنند، تمام مسئولان و کسانی که تریبون دارند و می‌توانند به نحوی موثر باشند در گروه مخاطب شما قرار دارند. منتهی ابتدا باید این شعله در درون خودمان روشن شود. البته چهار ظرفیت ولایت، دولت، روحانیون و امت باید پشت آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند تا این مسئله حل شود. اینها باید با هم متوجه این دغدغه بشوند و اهتمام جدی داشته باشند.

باید تغییر ذائقه‌ای که در مورد فرزندآوری پدید آمده را تصحیح کنیم

در ادامه حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی اظهار کرد: روحانیون برای اسلام و انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده‌اند اما امروز در یک مرحله جدیدی هستیم و باید برای تبلیغ گفتمان‌ساز و به خدمت گرفتن این سیستم برای ارتقای انقلاب اسلامی مصمم باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه جمعیت کار قابل قبول انجام نشده است، گفتمان‌سازی برای حل مسئله جمعیت را یکی از مأموریت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و از مدیران کل و کنشگران فرهنگی اجتماعی استان‌ها خواست که این مأموریت را جدی بگیرند و برای عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به بخشی از دغدغه‌های مقام‌معظم‌رهبری در مورد بحران جمعیت اشاره کرد و گفت: حرف مشترک و نظام گفتمانی مشترک در تبلیغ جزء دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید این امر جدی گرفته شود.

کد خبر 5372519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      مرد حسابی نوددرصد خانوادهای جامعه ما دوستدار بچه اند؛ مشکل تغییر ذائقه نیست!مشکل؛معیشته!تو یه خونه پنجاه متری اجاره ای و هزار تا قرض وقسط و...در حسرت بچه دارشدند!!و حتی در حسرت ازدواجند بسیاری از جوانها..در حسرت مادرشدن هستند!!