۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱

هنرمند گلستانی مطرح کرد؛

«سمفونی حمید» خاطره گویی نیست/ ۷۷ هزار صفحه مجله را ورق زدم

«سمفونی حمید» خاطره گویی نیست/ ۷۷ هزار صفحه مجله را ورق زدم

گرگان- هنرمند گلستانی با بیان این که «سمفونی حمید» در سینما حقیقت اکران می شود، گفت: برای جمع آوری مستندات و داده های فیلم ۷۷ هزار صفحه مجله را ورق زده و هفت ماه کار پژوهشی کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «سمفونی حمید» به تهیه کنندگی و نویسندگی هنرمند گلستانی، «جعفر صادقی» در جشنواره سینما حقیقت در بخش فیلم‌های بلند اکران می شود.

این هنرمند گلستانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: پروسه تولید فیلم سه سال طول کشید و هفت ماه آن صرف پژوهش و جمع‌آوری مستندات شد.

جعفر صادقی افزود: تصویربرداری این فیلم از تابستان ۹۸ آغاز و فیلم آبان امسال تکمیل و تحویل جشنواره شد.

وی بیان کرد: موضوع فیلم زندگی «حمید علیدوستی» پدر ترانه علیدوستی، ستاره فوتبال دهه ۶۰ است که زندگی خاص و ویژه‌ای دارد و علاوه بر چهره بودن در زمینه فوتبال، نحوه زندگی متمایزی داشته؛ فرهیخته، کتاب دوست، اهل موسیقی و سینما است و خارج از فوتبال زندگی جذابی دارد.

صادقی با بیان اینکه علیدوستی از بهترین‌های زمان خودش بوده است، اضافه کرد: این اثر دومین کار بنده بوده و کار قبلی من «فرشاد آقای گل» بود که اثر موفقی شد و جوایز مختلفی را اخذ کرد و در سینمای ایران اکران و نامزد جشن حافظ هم بود.

«سمفونی حمید» خاطره گویی نیست/ ۷۷ هزار صفحه مجله را ورق زدم

این کارگردان گفت: فعالیت بنده بیشتر در زمینه مستند و آن هم در حوزه پرتره و ورزشی است.

وی عنوان کرد: چهره های مطرحی در این مستند از جمله پیمان معادی، عادل فردوسی پور، علی پروین، پژمان جمشیدی، ترانه علیدوستی و دیگر افراد حضور دارند.

صادقی با بیان اینکه فیلم ۱۰۳ دقیقه بوده و در سینما حقیقت اکران می شود، افزود: تلاش می‌کنیم این فیلم در جشنواره فجر هم حضور یابد.

«سمفونی حمید» خاطره گویی نیست/ ۷۷ هزار صفحه مجله را ورق زدم

وی در خصوص چالش های کار هم گفت: کشور از نظر آرشیو سیستم دسته بندی و مرتبی ندارد و آنچه تولید شده، تلاش ۱۳ سال بنده برای جمع‌آوری مستندات است.

صادقی تصریح کرد: بنده ۷۷ هزار صفحه مجله را ورق زده تا مستندات مربوط به حمید علیدوستی را به دست آورم و کتابچه ای آماده شده که در آن تمام اطلاعات ذکر شده است.

وی با تأکید بر اینکه این اثر صرفاً خاطره‌گویی نیست بلکه مستند مرجع است، گفت: در این فیلم اطلاعات آرشیوی، اولین مکالمات انتقال اطلاعات خبر جنگ ایران و عراق بین خبرنگار صداوسیما که به مسابقات جام ملت های آسیا رفته بود با تهران که جایی پخش نشده، آمده و تاریخ‌نگاری جذابی است.

گفتنی است اختتامیه سینما حقیقت آخر هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 5374899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha