۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۳

یکشنبه به میزبانی پاکستان برگزار می‌شود؛

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره بحران در افغانستان

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره بحران در افغانستان

وزیر خارجه پاکستان در آستانه برگزاری نشست روز یکشنبه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد، اعلام کرد که لازم است تصمیمات فوری برای جلوگیری از یک بحران انسانی وخیم در افغانستان اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نقل از خبرگزاری شینهوا، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد بر لزوم اتخاذ تصمیمات فوری توسط جامعه جهانی برای جلوگیری از یک بحران انسانی وخیم در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش شینهوا، وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه میزبانی اسلام آباد از نخستین نشست بین المللی سازمان همکاری اسلامی با موضوع افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان روز یکشنبه آتی میزبان نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی بوده و امیدوار است این نشست به یک جمع بندی مناسب از اوضاع افغانستان برسد.

شاه محمود قریشی با صدوربیانیه ای از جامعه جهانی درخواست کرد تا درک کند «هر گونه آشفتگی در ارتباط با بحران انسانی در افغانستان به تقویت نهادهای تروریستی» منتهی می شود.

گفتنی است که طالبان پس از به دست گرفتن قدرت در تابستان امسال، اقدام به تشکیل دولتی موقت کرد که به زعم خود دولتی فراگیر است، اما کشورهای دیگر تأکید کرده اند که تا زمان تشکیل یک دولت فراگیر از اقوام مختلف افغان در این کشور، دولت کنونی را به رسمیت نخواهند شناخت؛ موضوعی که می تواند به یک بحران انسانی بزرگ به ویژه با ادامه بلوکه بودن دارایی های این کشور از سوی آمریکا مبدل شود.

کد خبر 5376810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha