۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مردمی کردن برنامه های قرآنی تسهیل گری می شود

مردمی کردن برنامه های قرآنی تسهیل گری می شود

قائمشهر- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل گری برای مردمی سازی برنامه های قرآنی را ماموریت اصلی بیان کرد و گفت: از فعالیت های مردمی قرآنی حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره تلاوت‌های مجلسی در قائمشهر با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: همه مسلمین به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت عشق می‌ورزند.

وی با تقدیر از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: ذکر و تلاوت قرآن به اندازه هزاران کار فرهنگی فایده و سودبخش است و عظمت و نورانیت قرآن سبب رسوخ در دل‌ها می‌شود و وجود را نورانی می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی قرآن قرائت می‌شود، همه قلوب خشوع پیدا می‌کنند، گفت: مگر می‌شود دولت اسلامی مأموریتی جز ترویج قرآنی داشته باشد و همه افتخار می‌کنیم که بتوانیم خادم قرآنی باشیم.

اسماعیلی با اظهار اینکه امروز بزرگ معلم قرآنی، رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: محافل قرآنی سال‌های سال در محضر ایشان برگزار می‌شود و حتی کرونا نتوانست اصل مجلس قرآنی را برهم زند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توفیق کشور برای مقابله و مهار کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون گفت: فضا برای برنامه‌ها و محافل قرآنی باز شده است و امیدواریم محدودیت‌های موجود نیز با طرف شدن کامل بیماری، رفع شود.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های اصلی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و قرآن را سرلوحه اقدامات قرار می‌دهیم و از همه فعالیت‌های مردمی برای ترویج قرآن حمایت خواهیم کرد.

وی با اظهار اینکه در دولت تصدی گری نمی‌کنیم، تسهیل گری امر مردمی سازی قرآن را مأموریت اصلی دانست و گفت: برای بیمه شدن جامعه باید فرهنگ قرآنی را گسترش دهیم.

اسماعیلی یادآور شد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه قوا در خدمت اهالی قرآن هستیم و هر آنچه که تکلیف ما است را برای حاملان و خادمان قرآنی انجام می‌دهیم.

وی درخشش مازندران در دفاع از حرم را از برجستگی‌های استان مازندران ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلاب فاطمی و حسینی است و اقتدای به حضرت امام حسین (ع) سبب بقای آن شده است.

کد خبر 5376947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha