۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

امام جمعه موقت تهران:

فضائل و ارزش‌های انسانی به هنر معنا می‌دهد

 فضائل و ارزش‌های انسانی به هنر معنا می‌دهد

قزوین - امام جمعه موقت تهران گفت : آنچه به هنر معنا می‌دهد و هنر را به عنوان یک اثر ماندگار در تقویت جامعه و تعالی یک ملت اثرگذار می‌کند پیوند او با فضائل و ارزش‌های انسانی و دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در همایش بزرگداشت استاد خرم که توسط حوزه هنری استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: شخصیت انسانی استاد خرم و فضائل او باعث شده تا چهره‌های ادبی و هنری کشور با اشتیاق اینجا جمع شوند.

وی افزود: آنچه به هنر معنا می‌دهد و هنر را به عنوان یک اثر ماندگار در هدایت خلق، تقویت جامعه و تعالی یک ملت اثرگذار می‌کند پیوند او با فضائل و ارزش‌های انسانی اخلاقی و دینی است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما بیش از آنکه به هنر سعدی ارج نهیم فضائل او را می‌ستاییم و برای شخصیت حافظ فراتر از کلام او احترام قائل هستیم.

وی با بیان اینکه استاد خرم آراسته به فضائل اخلاقی است و یک سخن نابجا از او به یاد ندارید و یک کلام بی اثر و خارج از مبادی ادب و آموزه‌های دینی از او نمی‌بینید، اضافه کرد: منطق استاد خرم کتاب و سیر و سلوک انسانی و دینی او است و او تربیت یافته در مدرسه علی ابن ابی طالب است و بر همین اساس هرگز تمایلی به زندگی دنیا نداشته و همواره ساده و زاهدانه زندگی کرده است.

حجت‌الاسلام ابوتربی با تاکید بر اینکه تواضع و فروتنی و ادب در وجود این استاد در جریان دارد و انسان خود را در کنار او در زیر باران ادب احساس می‌کند، ادامه داد: امیدواریم که درجامعه ما شاهد تربیت چنین بزرکانی باشیم و آسمان پرستاره ایران اسلامی را پرستاره تر کنند.

وی بیان کرد: استاد شفیعی کدکنی از استاد خرم به عنوان شاعر وارسته و عارف پرچهره یاد می‌کند و واقعاً قزوین باید به داشتن این چهره‌ها افتخار کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه قزوین شهر کهن علم و دانش است، یادآور شد: جوانان قزوینی باید این راه را با آراستگی به علم و دانش تدوام ببخشند و از پیشگامان این راه باشند.

کد خبر 5377555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha