۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

معارف اهل بیت (ع)در مروجین فرهنگ تقویت شود

معارف اهل بیت (ع)در مروجین فرهنگ تقویت شود

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مروجین فرهنگ و مکتب اهل بیت تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طاهری عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه نمایندگان بنیاد دعبل خزاعی استان بوشهر اظهار داشت: مداحان و ستایشگران عرصه دین مروجان مکتب اهل بیت (ع) هستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مروجین فرهنگ و مکتب اهل بیت (ع) افزود: مداحان در این زمینه مأموریت و رسالت سنگینی بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نقش ارزشمند مدحت‌گری و ستایشگری اهل بیت ادامه داد: هر آنچه از اهل بیت رنگ می‌گیرد مقدس می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی نهادی با رویکرد خدمتگزاری به ستایشگران اهل بیت به نام دعبل خزاعی تشکیل شد همه ما نسبت به آن حس خوبی داشتیم.

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا پولاد، مسئول سابق بنیاد دعبل خزاعی استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این بنیاد پرداخت.

مسئول جدید بنیاد دعبل خزاعی استان بوشهر در ادامه این مراسم ابراز داشت: موضوع مهمی که از وظایف و رسالت بنیاد دعبل خزاعی به شمار می‌آید، موضوع معیشت، خدمات رفاهی و خدمات بیمه‌ای مداحان در استان است که یک جامعه محجوب به حیا هستند که امیدواریم این امر با همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی، و دیگرمسولان استان محقق شود.

مصطفی ساعدی افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) مبلغان دین هستند و پرچم وظیفه روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و آنان می‌توانند این جهاد و شهادت را با زیباترین روش تبیین کنند.

وی گفت: طبق فرموده مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، رسالت مداحان اشاعه فرهنگ حسینی است و ما نیز بر خود می‌بالیم که خادم خادمان اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.

در خاتمه این مراسم حکم انتصاب مصطفی ساعدی با امضا حمید بهرامی رهنما، مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی رسیده قرائت، و توسط حجت‌الاسلام طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به وی اهدا شد.

بنیاد دعبل خزاعی به‌عنوان اولین و تنها مؤسسه رسمی ارائه خدمات بیمه‌ای و تأمین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت (ع) در سطح کشور است که به امور صنفی، تشکیلاتی و فرهنگی - آموزشی ذاکران و شاعران اهل بیت (ع) می‌پردازد.

کد خبر 5380283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha