۳ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۳

افشار دوست در گفتگو با مهر:

فدراسیون والیبال سریع‌تر تعیین تکلیف کند/ سال شلوغی در پیش داریم

فدراسیون والیبال سریع‌تر تعیین تکلیف کند/ سال شلوغی در پیش داریم

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون باید هرچه سریعتر درباره حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ سال آینده از ۱۹ شهریور تا ۳ مهرماه در حالی برگزار خواهد شد که رقابت های والیبال قهرمانی جهان نیز در تاریخ ۴ تا ۲۰ شهریور سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. تداخل دو رویداد مهم چالش جدید برای فدراسیون والیبال خواهد بود که لزوم برپایی دو تیم ملی را می طلبد.

محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت تشکیل دو تیم ملی گفت: سال ۲۰۲۲ سال شلوغی برای والیبال خواهد بود چرا که تعداد مسابقات زیاد است. مسابقات AVC CUP، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و لیگ ملت‌ها را در پیش داریم و طبیعی است که بر اساس اولویت مسابقات، باید تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها مهیا شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تاکید کرد: همه والیبال دوستان مسابقات جهانی را در اولویت می‌دانند و این تفکر درستی است اما از طرف دیگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، بازی‌های آسیایی را در اولویت دارند. نکته مهم این است که تیم ملی چند مسابقه مهم در پیش دارد و نمی‌تواند در هر ۴ مسابقه با یک تیم شرکت کند. مسابقه AVC CUP سطح پایینی دارد پس تیم اصلی نباید در آن شرکت کند.

وی تاکید کرد: رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی نیز با همدیگر هم پوشانی دارند و باید دید اولویت، کدام مسابقه است. در کنار این‌ها باید نگاه ویژه‌ای به قوانین مسابقات نیز داشته باشیم. طبق قوانین تیمی که موفق شده است سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند باید ۸-۹ بازیکن آن تیم را در مسابقات قهرمانی جهان داشته باشد. همین کار را سخت می کند. بنابراین تیم ملی ایران که با ترکیب جوان در مسابقات قهرمانی آسیای ژاپن شرکت کرد باید ۹ بازیکن از آن تیم را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ادامه داد: قطعاً باید دو تیم ملی تشکیل شود و فدراسیون نظر نهایی خود را اعلام کند که تیم ملی در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان با چه اهداف و برنامه هایی شرکت خواهد کرد. استراتژی سرمربی تیم ملی نیز باید گرفته شود. در نهایت با توجه به هم پوشانی مسابقات و قوانین، تصمیم نهایی هر چه سریع تر اعلام شود.

افشاردوست در پایان گفت: فراموش نکنیم که اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را نیز در پیش داریم و از آنجایی که اردوهای آماده سازی تیم ملی در این مقطع زمانی برگزار می‌شود که حضور بازیکنان در اردوی ملی و جام باشگاه های آسیا نیز چالش جدیدی ایجاد خواهد کرد. پس هر چه سریعتر باید تصمیمات جدی گرفته شود. بهتر است که فدراسیون اهداف، استراتژی و انتظاراتش را در هر مسابقه مشخص کند. باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف صورت گیرد در غیر این صورت والیبال ملی متضرر خواهد شد.

کد خبر 5381753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha