۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

کاراته قهرمانی آسیا- قزاقستان؛

پورشیب قهرمان آسیا شد/ ششمین طلا برای تاریخ‌سازی

پورشیب قهرمان آسیا شد/ ششمین طلا برای تاریخ‌سازی

سرگروه تیم ملی کاراته ایران با برتری مقابل رقیب ژاپنی خود به ششمین طلای خود در رقابتهای قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که در قزاقستان و شهر آلماتی جریان دارد، ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم در مبارزه پایانی برابر «شیمادا» از ژاپن به میدان رفت و در حالی که این دیدار تا ثانیه پایانی دو بر صفر مساوی ادامه داشت، پورشیب امتیاز سوم را گرفت و برای ششمین بار در رقابتهای کومیته انفرادی موفق به کسب مدل طلا شد.

وی روز گذشته با برتری مقابل «جانیئوک» از کره جنوبی، «اناس بشارت» از فلسطین و «ما زن الدوگایل» از عربستان راهی دیدار پایانی شده بود.

پورشیب در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با کسب مدال طلا در دو وزن ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم رکورد دیگری از خود برجای گذاشته است. وی سالهای ۲۰۰۹ و۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در رقابتهای قهرمانی آسیا، ۲۰۱۰ در بازی‌های آسیایی در وزن ۸۴- کیلوگرم و در سال ۲۰۱۹ نیز در وزن ۸۴- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای آسیا شده است. وی همچنین سه طلای کومیته تیمی را نیز در کارنامه دارد.

در رقابتهای امروز همچنین کومیته تیمی زنان به قزاقستان ۲ بر صفر باخت و از دست یابی به مدال بازماند. کاتای تیمی با ترکیب فرازمهر، زند و شهرجردی در فینال به ژاپن باخت و نقره گرفت. علی مسکین و مبینا حیدری هم در فینال اوزان ۶۰- و ۶۸- کیلوگرم به اردن و زاپن باخته و به نشان نقره دست پیدا کردند.

در ادامه مسابقات روز پایانی صالح اباذری در وزن ۸۴+ کیلوگرم و کومیته تیمی مردان برای کسب مدال طلا به روی تاتامی می‌روند.

کد خبر 5381804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha