۳ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳

امام جمعه میامی:

۹ دی برگ زرین تاریخ ایران/ بصیرت و آگاهی مردم مثال زدنی است

۹ دی برگ زرین تاریخ ایران/ بصیرت و آگاهی مردم مثال زدنی است

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه حماسه ۹ دی برگ زرینی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: ملت ما حماسه بزرگی را به عنوان معجزه الهی در این روز بزرگ به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نخستین نماز جمعه زمستان ۱۴۰۰ میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه حماسه ۹ دی برگ زرینی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامی است، ابراز کرد: این روز برای ما در واقع یک یوم الله بزرگ است.

وی با بیان اینکه ۹ دی در واقع در تقابل فتنه سال ۸۸ بود که مردم ما حماسه بزرگی را به عنوان معجزه الهی به نمایش گذاشتند، ابراز کرد: این روز نمایش قدرت فکری و تجلی مردم ایران حول و محور ولایت محسوب می‌شود.

امام جمعه میامی بیان کرد: ۹ دی نماد دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی و تکلیف گرایی محسوب می‌شود و به همین دلیل است که دشمنان به دنبال حذف کردن این روز در تاریخ هستند اما این توطئه شأن هم با شکست مواجه شده و ۹ دی در تاریخ ماندگار است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های ۹ دی که باعث ناکامی دشمنان بود بصیرت و آگاهی مردم محسوب می‌شود، گفت: از ویژگی‌های حماسه ۹ دی می‌توان به معرفت دینی مردم ایران بصیرت و بلوغ سیاسی ملت و دشمن‌شناسی اشاره کرد که وقتی عده‌ای به مقدسات توهین کردند مردم ما به خاطر امام حسین (ع) و دین در برابر دشمن ایستادند.

صفایی پور با بیان اینکه دیگر ویژگی این روز آن بود که در حماسه ۹ دی، همه آمدند برای اینکه به مقدسات و فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار لطمه وارد نشود، تاکید کرد: پشتوانه ملت جمهوری اسلامی ایران به حماسه ۹ دی است و لذا امروز ایران با همین پشتوانه و قدرت در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کند لذا مسئولان نباید حضور مردم را در طول تاریخ فراموش کنند.

وی افزود: حق مردم این است که بهترین زندگی را داشته باشند چرا که بهترین دین را دارند بهشت را در همین دنیا برای مردم باید فراهم کرد رسیدن به سعادت آخرت از همین دنیا است چرا که مردم وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و در صحنه هستند و مسئولان باید حق مردم را ادا کنند تا مشکلات این مردم همیشه در صحنه کاهش یابد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه هر که تقوایش بیشتر باشد کرامتش بیشتر است، تاکید کرد: تقوا یعنی خویشتنداری، فرزندانمان را بر اساس تقوا باید رشد کنند تا نگران نباشیم اگر تقوا نباشد از همه چیز باید ترسید.

صفایی پور با بیان اینکه اداره صنعت معدن تجارت سهم بالا و مهمی در معیشت مردم دارد و باید در کنترل قیمت‌ها نظارت ویژه ای داشته باشد، ابراز داشت: با توجه به مشکلات امروزی معیشت اقتصادی و تورم همه مسئولان باید به مشکلات ورود کنند از سوی دیگر باید مشکلات بررسی شود. امروز نباید معادن تعطیل شوند زیرا شهرستان میامی دارای معادن بسیار خوبی دارد و باید این ظرفیت‌ها تقویت شوند.

وی با توجه به هفته ثبت احوال نیز گفت: اینکه بیشترین نام در کشورمان فاطمه و زهرا است نشان می‌دهد که ملت ما با ایمان به خداوند محب اسلام نام محمدی (ص) است و به خاطر شهید سلیمانی‌ها است که خداوند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کند.

کد خبر 5382939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha