۳ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

امام جمعه موقت رشت:

مسئولان گیلان برای حل مشکلات برنامه محور عمل کنند

مسئولان گیلان برای حل مشکلات برنامه محور عمل کنند

رشت- امام جمعه موقت رشت با اشاره به چالش نرخ رشد جمعیت در استان، گفت: مسئولان گیلان برای حل مشکلات برنامه محور عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت به در پیش بودن حماسه هشتم و نهم دی ماه اشاره و اظهار کرد: اهمیت حماسه ۹ دی را می‌توان از چند وجه بررسی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد این حماسه پروژه نفوذ دشمن در میان برخی خواص بود که عیان شد، افزود: برخی خواص فریب خورده در سال ۸۸ آسیب و خسارت‌های فراوانی به کشور وارد کردند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به ناگفته‌های بسیار فتنه سال ۸۸، ادامه داد: هنوز ابعاد زیادی از این فتنه برای جامعه به ویژه نسل جوان ناگفته مانده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید فتنه ۸۸ و ابعاد مختلف آن فراموش شود، گفت: گیلانی‌ها همانند همیشه که در صحنه‌های حساس نظام و انقلاب حضور داشتند در این سال نیز یک روز جلوتر از سایر نقاط کشور وارد عمل شدند و این حماسه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به مشکلات کشور و کار سخت دولت برای رفع آنها اشاره و تصریح کرد: گیلان نیز از این مشکلات که میراث گذشتگان است بی بهره نبوده و مسئولان باید با برنامه‌های دقیق میان مدت و بلندمدت در راستای حل این مشکلات گام بردارند.

وی با تأکید بر پرهیز از روزمرگی در میان مسئولان، اضافه کرد: مسئولان باید برنامه محور در گیلان عمل کنند.

حجت الاسلام قربانپور کاهش نرخ رشد جمعیت را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی استان گیلان برشمرد و تأکید کرد: باید با تدوین برنامه‌های مناسب و مدیریت دقیق نسبت به رفع این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از چالش‌های گیلان نبود کارگروهی و مدیریت مناسب است، گفت: حل مشکلات گیلان نیازمند تعامل و داشتن برنامه است.

امام جمعه موقت رشت به موضوع کمبود منابع آبی به ویژه در بخش کشاورزی نیز اشاره و تأکید کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند داشتن برنامه‌ریزی های مدون برای بهبود شرایط به ویژه در حوزه تأمین آب هستیم.

کد خبر 5382977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha