سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند

آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز تأکید کرد: آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرده و به عنوان مقصر موضوع هسته‌ ای تهران، در سیاست اشتباه «فشار حداکثری» خود بازنگری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه تصریح کرد: مایلم دوباره تاکید کنم که آمریکا به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران باید سیاست اشتباه خود مبنی بر «فشار حداکثری» بر تهران را مورد بازنگری قرار داده و همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و نیز فشارهای ناشی از این تحریم‌ها علیه کشورهای ثالث را لغو کند.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در این باره ادامه داد که پکن به ایفای نقشی فعال و سازنده خود در این مسیر ادامه می دهد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین پیشتر از تاریخ ادامه این مذاکرات با هدف برچیدن تحریم ها علیه تهران خبر داده بود.

وی در همین رابطه در پیامی توییتری، نوشت: مذاکرات وین از روز دوشنبه ۲۷ دسامبر (۶ دی ماه) ادامه می یابد. کمیسیون مشترک برجام برای گفتگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد. این مهم است که در مسائل کلیدی باقیمانده سرعت را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با آمریکا به پیش برویم. به دور هشتم خوش آمدید.

این در حالیست که بعد از پایان دور هفتم مذاکرات وین که به گنجانده شدن مواضع ایران در اسنادی منجر شد که مبنای مذاکرات آتی قرار خواهد گرفت، غربی ها به تاکتیک ضیق وقت روی آوردند.

در این تاکتیک آنها می کوشند دستاوردهای ایران را کوچک جلوه دهند و با این ادعا که دور هفتم با پیشرفت کمی همراه بوده، با تعیین ضرب الاجل چند هفته ای، تهران را تحت فشار قرار دهند.

در مقابل، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران می گوید: دور آتی می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد. طبیعی است طرف مقابل اگر دیدگاه‌های ما را بپذیرد؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم به توافق برسیم.

کد خبر 5383133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی اصغر از تهران AE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 1
      چین و شوروی حاضر نیستند مرغ تخم طلایی مانند ایران را از دست بدهند مرغی که دان بهش نمی دهند تخم طلا هم میگذارد
      • یک معلم ازکاشان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
        0 0
        سلام ،علی اصغرجان ،شوروی که دیگردرکارنیست ،کجایی ؟روسیه .امیدواریم آمریکاهم مثل شوروی ازهم پاشیده شود،ازقلدری وزورگویی بیفتدوایالتهایش به کشورهای مختلف تبدیل شوند.
    • علی اصغر IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      با سلام متاسفانه سیاست امریکا جهان را به سمت هرج و مرج سوق میدهد