وزارت خارجه چین؛

طرف های مذاکرات وین از خود انعطاف نشان دهند

طرف های مذاکرات وین از خود انعطاف نشان دهند

مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین ضمن اینکه آمریکا را مسبب اوضاع کنونی دانست، از طرف های مذاکره کننده در وین خواست تا نسبت به دغدغه های یکدیگر انعطاف نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فو کانگ» مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که پکن از همه طرف ‌های مذاکره کننده درباره موضوع هسته‌ای ایران می‌خواهد که برای دستیابی به یک پیشرفت زودهنگام در روند مذاکرات برای ازسرگیری هر چه سریع‌تر پایبندی به توافق، از خود انعطاف نشان دهند.

کانگ در این باره گفت: دیروز، مذاکرات در وین پس از وقفه ای به دلیل تعطیلات سال نو، از سر گرفته شد و ما از نزدیک پیشرفت مذاکرات را دنبال می کنیم. باید متوجه باشیم و به وضوح درک کنیم که دلیل حضور امروز ما در اینجا و دلیل این مسئله که برجام در معرض بحران و خطر قرار گرفته است، خروج یکجانبه ایالات متحده است. این مسئله عامل اصلی بحران کنونی است و طبیعی است که آمریکا باید اقداماتی را برای برچیدن تحریم های خود انجام دهد. می گویم تحریم های غیرقانونی چرا که تحریم ها قبلا توسط شورای امنیت سازمان ملل برداشته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: نکته دومی که باید به آن اشاره کرد این است که هر کدام از طرف ها باید در مذاکرات انعطاف پذیر باشد، ما می دانیم که مشکلات بسیار دشواری برای حل کردن وجود دارد، بنابراین از همه طرف ها می خواهیم که برای رسیدگی به نگرانی های مشروع همه طرف ها انعطاف نشان دهند و به یک پیشرفت زودرس دست یابند.

ادامه مذاکرات وین پس از وقفه ای کوتاه به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی، با حضور ایران، روسیه، چین و همچنین تروئیکای اروپایی شامل سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان از روز گذشته در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شده است.

ایران با حسن نیت وارد مذاکرات شده است و همچنین پیشنهاداتی عملی در خصوص برچیدن تحریم ها و تعهدات هسته ای خود ارائه کرده که در ابتدا با واکنش منفی غربی ها رو به رو شد، اما تاکتیک های رسانه ای آنها در این زمینه موثر واقع نشد و جدیت تهران در این مذاکرات به همگان اثبات شد و در پی این مسئله آنها به بررسی پیشنهادات مذکور پرداختند.

روند پیشرفت در مذاکرات تاکنون چشمگیر بوده و علی رغم تاکتیک ضیق وقت، ضرب الاجل های ساختگی برای پایان مهلت مذاکرات، تیره نشان دادن فضای گفتگوها، فشار صهیونیست ها به تروئیکا جهت کارشکنی در این مسئله و... ایران در برابر خواسته های به حق خود کوتاه نیامده است.

کد خبر 5392160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha