۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر:

الگوی باروری در استان بوشهر به ۳۰ تا ۳۴ سال افزایش یافته است

 الگوی باروری در استان بوشهر به ۳۰ تا ۳۴ سال افزایش یافته است

بوشهر- مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر از افزایش الگوی باروری در این استان به ۳۰ تا ۳۴ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر پاسالار ظهر یکشنبه به مناسبت سوم دی‌ماه سالروز تأسیس ثبت‌احوال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۴ الگوی باروری در این استان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ سهم فرزند آوری مادران زیر ۳۰ سال ۶۸.۸ درصد بوده این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ برای مادران زیر ۳۰ سال به ۴۹.۵ رسیده است.

پاسالار افزود: در سال ۹۰ سهم فرزند آوری مادران بالای ۳۰ سال به ۳۱.۱ درصد و در سال ۱۴۰۰ برای بالای ۳۰ سال به ۵۰.۵ درصد رسیده است.

میزان امید به زندگی به ۶۴ است

پاسالار با بیان اینکه استان رتبه ۲۹ فوت کشور را در این بخش دارد گفت: میزان امید به زندگی در استان بوشهر ۶۴.۳ درصد است به‌گونه‌ای که در هشت ماه امسال میزان فوت در این استان ۵.۳ اعلام شد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین مرگ ثبت شده در این استان مربوط به شهریورماه است گفت: نسبت جنسیتی نیز مشخص می‌کند در مقابل مرگ یکصد زن در استان ۱۳۱ مرد فوت می‌کنند.

بیشترین تجرد قطعی زنان در استان بوشهر

پاسالار افزود: میانگین سنی مرگ مردان در استان بوشهر ۶۲.۲ و زنان ۶۷.۱ درصد است و بیشترین میانگین سن فوت‌شدگان با ۶۸.۸ درصد مربوط به شهرستان دشتی و بیشترین مرگ‌ها نیز در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده است.

پاسالار با بیان اینکه میانگین طول مدت ازدواج تا طلاق در استان بوشهر ۹ سال و ۹ ماه است افزود: ۸.۲ درصد طلاق‌ها در این استان بوشهر در یک تا ۲ سال اول زندگی بوده است.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌ها استان بوشهر بیشترین تجرد قطعی زنان (زنانی که تا سن ۴۹ سال هیچ‌وقت ازدواج‌نکرده‌اند) را در کشور دارد.

فرصت فرزندآوری در استان بوشهر کاهش یافته است

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج باعث کاهش فرزندآوری در استان بوشهر است بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد با افزایش سن ازدواج در این استان فرصت فرزندآوری کاهش یافته و همین امر موجب تغییر الگوی باروری استان شده است.

وی افزود: میانگین سنی والدین در اولین تولد فرزند در استان بوشهر برای پدر ۳۲ و مادر ۲۷.۱ درصد اعلام شده که بالاترین میانگین سنی مادران با ۳۰.۲ سال در شهرستان جم و کمترین با ۲۸.۹ در شهرستان تنگستان به ثبت رسیده است.

کاهش ۶.۵ درصد واقعه ولادت در استان بوشهر

پاسالار با بیان اینکه میزان تولد در استان بوشهر کاهش یافت گفت: در هشت ماه سال جاری ۹ هزار و ۶۴۰ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: بیشترین ولادت در شهریور و کمترین در اردیبهشت‌ماه به ثبت رسیده است این در حالی است که از این میزان تولد ۵۹ درصد پسر و ۴۱ درصد دختر هستند.

میزان عمومی ولادت در استان بوشهر کمتر از کشور است

وی با بیان اینکه استان بوشهر رتبه ۲۰ ولادت را در کشور دارد اضافه کرد: میزان عمومی ولادت در استان بوشهر ۱۲.۱ درصد (میزان تولد در هزار نفر) اعلام شده این در حالی است که این آمار در کشور ۱۳.۴ درصد اعلام شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته ۱۵۹ واقعه ۲ قلو و هفت واقعه سه قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی افزود: محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیرحسین و فاطمه، زهرا، زینب، رستا و رقیه بیشترین فراوانی نام پسران و دختران در استان بوشهر است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر با بیان اینکه کارت ملی هوشمند به‌عنوان دروازه ورود به دولت الکترونیک به شمار می‌رود گفت: ۸۰۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان بوشهر شناسایی‌شده و تاکنون ۶۶۶ هزار و ۱۲۵ نفر موفق به دریافت این کارت شدند.

کد خبر 5384572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha