۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

فرماندار اصفهان خبر داد؛

اجرای مشترک برنامه‌های حماسه ۹ دی و شهادت سردار سلیمانی

اجرای مشترک برنامه‌های حماسه ۹ دی و شهادت سردار سلیمانی

اصفهان- فرماندار اصفهان گفت: ۹ دی روز حماسه ملی با شهادت سردار سلیمانی گره خورده که مظهر بصیرت و ولایتمداری است و برنامه‌های این دو روز در قالب یک بسته طراحی شده است.

محمد علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های دهه بصیرت اظهار داشت: ۹ دی به عنوان یک روز سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی بوده که فتنه بزرگ آمریکایی در سال ۸۸ در آن روز توسط مردم دفن شد.

وی افزود: طراحی‌های چندساله دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ تجلی پیدا کرد و مشت محکم مردم نیز در روز ۹ دی خود را نشان داد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه فتنه ۸۸ صرفاً مربوط به انتخابات نبوده، تصریح کرد: فتنه‌گران گناه‌های نابخشودنی از جمله فراهم سازی بستر ورود ایادی بیگانه را به کشور فراهم کردند و باعث شدند برخی خواص بی‌بصیرت از مردم عقب بمانند و حتی دیدیم افرادی با تکیه بر نام امام (ره) در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفتند و به فتنه‌گران پیوستند.

فتنه ۸۸ راهی برای دشمنی‌های مجدد

وی خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ باعث امیدواری دشمن و باز شدن راه برای فتنه‌های بعدی شد که مردودی برخی از خواص که سابقه یاری امام (ره) و لقب یار امام (ره) را به دوش می‌کشیدند را به همراه داشت و در مقابل نقش رهبری حکیمانه در حفظ راه و اندیشه امام (ره) به رخ کشیده شد و در واقع راهبردهای رسانه‌ای دشمن را برای مردم بر ملأ کرد.

احمدی با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: پس از سال ۹۸ روز حماسه ملی با شهادت سردار سلیمانی که مظهر ولایت‌مداری و بصیرت بود گره خورده که توصیه‌های حاج قاسم در وصیت‌نامه‌اش نشانگر بصیرت وی بود.

وی شایسته‌ترین فرد برای گرفتن لقب بصیر، خدمت به مردم و ولایت مدار را حاج قاسم دانست و افزود: بنابراین نمی‌توان ۹ دی را از ۱۳ دی جدا بدانیم و باید برنامه‌های این دو روز را در غالب یک بسته طراحی کرد.

یوم‌الله ۹ دی تجلی اراده ملی و رمز عبور از فتنه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان افزود: ما باید تلاش کنیم که اتفاقات فتنه ۸۸ را برای جوانان امروز تبیین کنیم و گناه‌های نابخشودنی سران فتنه را متذکر شویم و البته شهادت حاج قاسم نیز باید به درستی برای جوانان تبیین شود که چرا دشمن به دنبال قتل این شخصیت بود.

وی با اشاره اقدامات خوب شهرداری گفت: شعار محوری ۹ دی امسال «یوم‌الله ۹ دی تجلی اراده ملی و رمز عبور از فتنه» است، باید به صورت منسجم کاری کنیم که این روز به فراموشی سپرده نشود و به خوبی بزرگداشت این یوم الله در اصفهان نیز اتفاق بیافتد و اقدامات لازم جهت تسهیل رفت و آمد مردم از تمام مناطق به محل برگزاری مراسم ۹ دی انجام شود.

احمدی افزود: باید موکب‌ها و هیئت‌ها در مسیر تشییع شهدا از روزهای قبل مستقر بشوند و اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون جلوگیری از ترافیک و معطلی مردم انجام شود.

وی ادامه داد: روز ۱۶ دی ماه باید شاهد اجتماع عظیم مردم باشیم که اطلاع رسانی حداکثری نهایتاً تا دو روز آینده باید اتفاق بیافتد و تجهیزات لازم سریعاً فراهم شود.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: باید ملاحظات بهداشتی نیز رعایت شود ضمن اینکه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده با توجه به آبی بودن وضعیت اصفهان محدودیت خاصی نیاز نیست.

کد خبر 5386428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha