۷ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴

در جشنواره ملی زیلوی برتر؛

نوآوران هنر زیلوبافی معرفی می‌شوند/مهلت شرکت در جشنواره تا ۳۰ دی

نوآوران هنر زیلوبافی معرفی می‌شوند/مهلت شرکت در جشنواره تا ۳۰ دی

یزد- دبیر جشنواره ملی زیلوی برتر گفت: پیشکسوتان، ماندگاران و نوآوران هنر زیلوبافی در بخش غیررقابتی دومین جشنواره زیلوی برتر، معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهقانی، بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری جشنواره در موزه زیلوی میبد با اشاره به اینکه جشنواره امسال در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود، اظهار داشت: در بخش غیررقابتی زیلوی برتر، عکس برتر و طرح و نقش برتر معرفی و تجلیل می شوند.

وی بیان کرد: در بخش زیلوی برتر این جشنواره، به دنبال زیلوهای فاخر، اصیل و با کیفیت هستیم ضمن اینکه دو مؤلفه روایتگری و کاربری زیلو نیز مورد توجه است و آثار دارای این پنج مؤلفه انتخاب خواهند شد.

دهقانی ادامه داد: در این بخش از جشنواره تمامی افرادی که زیلوهای فاخر، اصیل و با کیفیت در اختیار دارند، مجاز به شرکت در جشنواره هستند و در مرحله اول باید تصاویری از زیلوهای خود را به ایمیل جشنواره به نشانی ir.bestzilou@info ارسال کنند.

وی، یکی دیگر از محورهای بخش رقابتی این جشنواره را جشنواره عکس برتر اعلام کرد و افزود: نه تنها طراحان، بافندگان و دارندگان زیلو بلکه تمام عکاسان که از فرآیند زیلوبافی از مرحله تولید نخ و رنگ تا فروش و عرضه زیلو یا حتی پرتره زیلوبافان تصاویری دارند، می توانند حداکثر تا ۳۰ دی ماه برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

دهقانی با اشاره به محور طرح و نقش برتر این بخش از جشنواره نیز عنوان کرد: دغدغه ما، افزودن مبحث طراحی به زیلو است بنابراین هنرمندانی که استعداد طراحی زیلو دارند، می توانند تصاویری از طراحی های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

دبیر جشنواره ملی زیلوی برتر در مورد بخش غیررقابتی جشنواره نیز بیان کرد: این جشنواره در بخش غیررقابتی در واقع جشن سالانه فعالان هنر صنعت زیلو به شمار می رود بر این اساس از پیشکسوتان، ماندگاران و نوآوران این عرصه برای شرکت در این جشنواره دعوت خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره و تشریح تمامی بخش‌ها و محورها اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند با مراجعه به انجمن صنفی زیلوبافان واقع در میبد، بلوار قاضی میرحسین، نرسیده به میدان مهدیه، پلاک ۲۵ یا تماس با شماره تلفن ۳۲۳۵۸۵۱۱ – ۰۳۵ اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

محمدرضا غنی پور، رئیس انجمن صنفی بافندگان زیلوی استان یزد نیز در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره ها هنر اصیل زیلوبافی را احیا و پایدار می کنند و امیدواریم با برگزاری این جشنواره اتفاقات خوبی برای زیلو به عنوان اصیل‌ترین دست بافته هنرمندان استان یزد و شهرستان میبد بیفتد.

وی افزود: در زمینه زیلو تاکنون کوتاهی‌های بسیاری انجام شده اما تلاش ما این است که شرایط تغییر کند و این هنر اصیل به معنای واقعی احیا شود.

این جشنواره قرار است اسفندماه امسال در میبد برگزار شود.

کد خبر 5386589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha