۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

رئیس سازمان اورژانس کشور:

تعداد مأموریت‌های اورژانس کشور به ۵ میلیون می‌رسد

تعداد مأموریت‌های اورژانس کشور به ۵ میلیون می‌رسد

آبادان- رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: پیش بینی می‌شود که تعداد مأموریت‌های سالیانه اورژانس کشور تا پایان امسال به پنج میلیون مأموریت برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعادفر صبح امروز چهارشنبه در سی و پنجمین همایش رؤسای مراکز اورژانس کشور که در آبادان آغاز شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از ۲ سال تلاش و مبارزه با کرونا در سرزمینی که یاد و خاطره شهدا را به ذهن تداعی می‌کند، این همایش اجرایی شد.

وی ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان و به ویژه رئیس این دانشگاه به خاطر میزبانی این رویداد اضافه کرد: این جلسه با هدف توجه به رویکرد راهیان نور شکل گرفته و به همین خاطر نشست در سرزمین راهیان نور برگزار شد.

دکتر میعادفر ادامه داد: بعد از ۲ سال این شرایط فراهم شده تا در فضایی که شهدایی است و استشمام بوی شهدا در آن ملموس است، همایش برگزار شود.

وی با اشاره به این امر مهم که امیدواریم بتوانیم در سرزمین شهدا پاسدار خون آنها باشیم، تصریح کرد: در ایام مواجهه با کرونا، ۱۹ عزیز اورژانس به هنگام مأموریت به این ویروس مبتلا شده و به شهادت رسیدند.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: فعالان اورژانس پیش قراولان عرصه سلامت هستند و کار در این عرصه بسیار سخت و طاقت‌فرساست و این افتخار را داریم که لباس فوریت‌ها را به تن داریم و در خط مقدم جبهه سلامت خدمت می‌کنیم و در این مسیر باید روز به روز خدمات را مؤثرتر و باکیفیت‌تر کنیم.

وی ادامه داد: در این همایش فرصتی فراهم شده است تا در کنار هم باشیم و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم و بحث‌های این حوزه را به نقد بگذاریم تا برای کارهای پیش‌رو دستاوردهایی را داشته باشیم.

این فعال حوزه سلامت کشور با بیان اینکه روز به روز عرصه خدمت اورژانس سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شود، افزود: در سنوات گذشته تعداد مأموریت‌های فوریت‌های پزشکی در کشور حدود یک میلیون در سال بود و این عدد هم اکنون به ۴.۵ میلیون رسیده است و به نظر می‌رسد که تا پایان امسال به پنج میلیون مأموریت هم برسد.

وی بیان کرد: عرصه فعالیت‌های اورژانس نیز تغییر کرده است و امروز شاهد فعالیت اورژانس دریایی، هوایی و موتوری در کشور هستیم و اینها باعث شده که مدیریت زمان داشته باشیم و خدمات باکیفیت‌تری را ارائه بدهیم.

میعادفر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ یکی از مهمترین برنامه‌های اورژانس کشور ارتقای دانش و مهارت عمومی پرسنل است چون کیفیت خدمات برای ما بسیار مهم است و این امر مهم تنها با تمرین به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ پایگاه شهری و یک هزار ۷۰۰ پایگاه جاده‌ای در کشور داریم و با توجه به اینکه تعداد مأموریت‌ها در پایگاه جاده‌ای کمتر است، مهارت‌ها کاهش پیدا می‌کند و برای اینکه در این حوزه دچار مشکل نشویم لازم است که بحث آموزش را جدی بگیریم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: در سه سال گذشته موفق به اضافه کردن آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور نشدیم و امیدوار هستیم که در بودجه پیش‌رو و با همکاری مجلس شورای اسلامی بتوانیم این ناوگان را ارتقا بدهیم و افزایش آمبولانس را داشته باشیم.

وی در همین خصوص بیان کرد: در همین زمان موضوع بازسازی آمبولانس‌ها را دنبال کردیم تا چالش‌های مربوط به این امر مهم را کمتر کنیم و اختلالی نداشته باشیم.

میعادفر گفت: مهمترین برنامه در دو هفته آتی ما بحث شورای عالی سلامت با محوریت موضوع اورژانس پیش بیمارستانی است.

کد خبر 5387006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha