فرماندار کیار:

شهرستان کیار از فاضلاب شهری بی بهره است

شهرستان کیار از فاضلاب شهری بی بهره است

شهرکرد- فرماندار شهرستان کیار با بیان اینکه این شهرستان از فاضلاب شهری بی بهره است، گفت: فاضلاب در رودخانه کیار رها شده و مشکلات متعددی را برای مردم این شهرستان به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شجاع زیلابی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کیار که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دی مردم با بصیرت تیر خلاص را بر فتنه‌گران زدند و نشان دادند تا پای جان از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان کیار بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: ۲۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان شهری و ۲۶ هزار نفر روستایی هستند.

فرماندار شهرستان کیار با اشاره به اینکه شهرستان کیار به صورت خطی در قلب استان قرار دارد، تصریح کرد: بیشترین اشتغال‌زایی در این شهرستان از طریق توسعه طرح‌های کشاوزی و دامداری است.

زیلابی با بیان اینکه شهرستان کیار در پرورش قارچ رتبه نخست را در استان دارد، ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰ هزار تن انگور در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ کارخانه در شهرستان کیار وجود دارد، افزود: ۱۹ مورد از این کارخانه‌ها فعال، شش مورد غیر فعال و ۹ مورد نیمه فعال است.

عبور روزانه ۱۵ هزار خودرو از محور «شلمزار» - «ناغان» - «ایذه»

فرماندار شهرستان کیار مهم‌ترین دغدغه مردم این شهرستان را مسیر مواصلاتی دانست و گفت: طی یک ماه در تابستان امسال ۱۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مسیر «شلمزار» - «ناغان» - «ایذه» جان خود را از دست دادند.

زیلابی با بیان اینکه در این محور ۱۵ هزار خودرو روزانه در حال عبور می‌کنند، اظهار کرد: تکمیل تونل «زره» ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در منطقه شیب دار جنگلی واقع شده است، عنوان کرد: ۱۱ پروژه پمپاژ آب در این زمین‌های شیب دار در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان کیار با بیان اینکه این شهرستان از فاضلاب شهری بی بهره است، اظهار کرد: فاضلاب در رودخانه کیار رها شده و مشکلات متعددی را برای این شهرستان به همراه داشته است.

زیلابی مشکلات گازرسانی به روستاها را از جمله دیگر مشکلات شهرستان کیار عنوان کرد و ادامه داد: برخی روستاها در منطقه جنگلی هستند و به دلیل عدم گاز رسانی مردم اقدام به قطع درختان جنگی کرده‌اند.

وی به آلودگی زیست محیطی خمیر مایه ناغان اشاره کرد و ادامه داد: این آلودگی مشکلات متعددی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.

کد خبر 5387691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha