۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا:

شهروندان پیشوا تزریق دوز سوم واکسن کرونا را به تاخیر نیندازند

شهروندان پیشوا تزریق دوز سوم واکسن کرونا را به تاخیر نیندازند

پیشوا- رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا با اشاره به اینکه مؤثرترین راه برای پیشگیری از ابتلاء به اُمیکرون تزریق دوز سوم کرونا است گفت: شهروندان تزریق واکسن را به تاخیر نیندازند.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام نوع جدید کرونا اُمیکرون اظهار داشت: اُمیکرون ۶ آذر به عنوان یک واریانت نگران کننده نامگذاری شد و علت آن قابلیت سرایت ۳ برابری نسبت به نوع دلتا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از ابتلاء به اُمیکرون تزریق دوز سوم کرونا است گفت: تزریق دوز سوم تا حدود ۸۰ درصد بر انواع شدید آن تأثیر دارد.

امینی با بیان اینکه سویه اُمیکرون بیشتر افراد جوان را درگیر می‌کند افزود: توصیه ما به شهروندان پیشوا پرهیز از هرگونه دور همی حداقل تا ۳ هفته آینده است تا بحرانی دیگر با ابتلای گسترده کرونای اُمیکرون منجر نشود و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا در خصوص خدمات دهی تزریق واکسن در پیشوا عنوان داشت: تمامی مراکز شهری و روستایی در ساعات اداری ۸ تا ۱۴:۳۰ خدمات دهی می‌کنند گفت: مرکز صدوقی در دو شیفت صبح (۸ تا ۱۴:۳۰ و عصر ۱۶ تا ۲۱ و درمانگاه مهتدی به صورت شبانه روزی خدمات می‌دهد.

وی افزود: افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن «سینوفارم»، «بهارات» و «برکت» تزریق کرده اند، نوبت سوم شبیه واکسن نوع اول و دوم و یا «پاستوکوک پلاس» تزریق نمایند و افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» تزریق کرده اند، نوبت سوم «آسترازنکا» یا «پاستوکوک» پلاس تزریق کنند.

کد خبر 5387727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha