۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

امام جمعه موقت بوشهر:

حضور مردم در صحنه‌ها ناکامی دشمنان را در پی دارد

حضور مردم در صحنه‌ها ناکامی دشمنان را در پی دارد

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دشمن همیشه در کمین است، گفت: حضور مردم در صحنه‌ها ناکامی دشمنان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: بی‌بصیرتی در تشخیص حق و باطل در فتنه ۸۸ باعث بروز مشکلاتی برای کشور شد.

وی با اشاره به اینکه بی بصیرتی منجر به تفرقه در جامعه شد خاطرنشان کرد: در این فتنه افراد زیادی احساس کردند نظام از دست رفته زیرا غبار فتنه چشم‌ها و گوش‌‎ها را گرفته بود.

خطیب نماز جمعه بوشهر بهترین مشعل هدایت‌کننده برای مردم در جریان فتنه را رهبری دانست و اضافه کرد: در این فتنه حتی آنانی که همراه امام و تأثیرگذار در انقلاب بودند ملاحظه نظام و انقلاب نکردند تا جایی که خیلی از افراد در برابر این فتنه به ابهام افتاده بودند.

‬ ‬وی بصیرت را لازمه تشخیص حق از باطل دانست و خاطرنشان کرد: ریشه تمام رفتار و اخلاق برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی بر مبنای دین است و این نیاز به بصیرت دینی دارد.

دشتی ادامه داد: مردم در این فتنه متوجه وضعیت نبودند تا اینکه حمله ابلهانه دشمن به حسینیه‌ها و مسجدها منجر به شناخت وضعیت شد و متوجه شدند که نباید فریادهای رهبر انقلاب را بدون جواب بگذارند.

وی ادامه داد: توجه به دنیا و غفلت از خدا منشأ نابینایی است و اگر در جهان با وجود مشاهده مصیبت‎‌ها، قتل‎‌ها و کشتار احساسی نسبت به آن وجود ندارد این نشان از غفلت از وجود خداوند است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ولایت‎مداری ویژگی بارز سردار سلیمانی است؛ وی خودش را مرید رهبر معظم انقلاب معرفی کرده است.

وی از ویژگی‌های بارز سردار شهید قاسم سلیمانی به روحیه مجاهدت، ایثارگری، میدانی و عملیاتی بودن این سردار محبوب و مردمی اشاره کرد و افزود: این ویژگی‌ها سردار سلیمانی را تبدیل به نماد یک مکتب کرده است.

حجت الاسلام دشتی روحیه استکبارستیزی و ولایت‌مداری‎را سرفصل مهم و راهبردی مکتب سردار سلیمانی دانست و افزود: این خصوصیات منجر به محبوبیت وی در بین قشرهای مختلف مردم شده‌است.

وی بیان کرد: ایران اسلامی فرماندهان شهید و والا مقام بی شماری دارد اما وجود خصلت‌های بی‌شمار سردار سلیمانی را دیگر فرماندهان شهید متمایز کرده است.

کد خبر 5388635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha