۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

امام جمعه برازجان مطرح کرد؛

لزوم برخورد قاطع با سارقان سیم و کابل برق در دشتستان

لزوم برخورد قاطع با سارقان سیم و کابل برق در دشتستان

بوشهر- امام جمعه برازجان با اشاره به سرقت مکرر سیم و کابل و تجهیزات برق توسط در دشتستان بر برخورد قاطع مسئولان با سارقان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به سرقت مکرر سیم و کابل و تجهیزات (دستگاه‌های ترانس فور ماتورها) برق توسط سارقان در دشتستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این موضوع سبب شده تا شاهد قطعی برق و تلفن شهروندان این منطقه باشیم و مسئولان باید برای مقابله با این مسئله اقدام جدی انجام دهند.

وی با بیان اینکه برق هم اکنون بخشی از زندگی روزمره ما شده و نمی‌توان به دنیایی بدون برق فکر کرد، افزود: برق اکنون بخش مهمی از خانه‌ها و صنایع است، تقریباً تمام دستگاه‌های موجود در خانه‌ها، مشاغل و صنایع با برق کار می‌کنند، بنابراین سرقت کابل‌های برق به همه بخش‌های زندگی و سیستم‌های تولیدی خسارت وارد می‌کند.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه سارقان علاوه بر سرقت اموال عمومی به سیستم‌های تولید نیروی برق آسیب می‌رسانند و موجب سلب آسایش عمومی شده‌اند، تصریح کرد: امروز مردم در منازل خود از برق برای استفاده از وسایل مختلفی مثل تلویزیون، یخچال، پنکه، اجاق گاز برقی، لپ‌تاپ و سایر لوازم خانگی استفاده می‌کنند، از این رو شهروند از این سرقت‌ها گلایه‌های زیادی دارند، زیرا سرقت سیم و کابل برق و تجهیزات (دستگاه‌های ترانس‌فورماتورها) به مردم خسارت زیادی زده و به نوعی آن‌ها را متضرر کرده است.

وی با اشاره به اینکه انواع لوازم خانگی بر اثر این سرقت‌ها آسیب دیده یا سوخته که با این وضعیت اقتصادی و گرانی موجود مردم باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا نباید با این سارقان، سابقه‌دار مماشات کنند، بلکه برای آن‌ها مجازات بازدارنده و مناسب در نظر گرفته شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

حجت‌الاسلام مصلح به حساسیت دستگاه قضائی برای برخورد با سارقان اشاره کرد و گفت: پس از طرح این مسئله در خطبه‌های نمازجمعه خوشبختانه دستگاه قضائی و نظامی وارد عمل شده و کارگروهی را برای مبارزه با سرقت‌ها تشکیل داده‌اند که قرار شده، سطح نظارتی و گشت‌زنی‌های محلی توسط نیروی انتظامی، سپاه و بسیج افزایش یابد تا سارقان فرصت کمتری برای این کار داشته باشند و این موضوع سبب می‌شود تا شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

وی گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی را از جمله دلایل این سرقت‌ها دانست و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم به وجود آمده شاهد افزایش سرقت‌ها هستیم که دولت باید برای حل این معضل چاره‌اندیشی کند، زیرا مردم عادی هم با این معضلات آسیب جدی می‌بینند و با این وضعیت گرانی امکان خرید مردم هم به شدت کاهش یافته و با خرابی لوازم منزل امکان تأمین مجدد آن را ندارند.

امام جمعه برازجان تأکید کرد: امروز کاربرد برق بسیار گسترده است. برق در خانه‌ها، ادارات، مراکز خرید، مدارس، سوپر مارکت‌ها و هر مکان دیگری که می‌توانیم به آن فکر کنیم، بسیار مفید و ویژه است، بنابراین قطعی برق و سرقت کابل‌ها به همه این بخش‌ها آسیب می‌زند و نباید بگذاریم چنین حوادثی با ردیگر تکرار شود، مسئولان باید سختگیری بیشتری داشته باشند و با قاطعیت با این موضوع برخورد کنند.

کد خبر 5389228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha