۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اجرای آثار «سردار آسمانی» در تهران و استان‌ها/ چاپ ۱۰ نمایشنامه

اجرای آثار «سردار آسمانی» در تهران و استان‌ها/ چاپ ۱۰ نمایشنامه

دبیر سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» اعلام کرد کلیه تئاترهای خیابانی شرک کننده در این جشنواره در تهران و استان‌های دیگر اجرا خواهند شد.

سید وحید فخر موسوی دبیر سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» که از ۱۷ تا ۲۱ دی در شهر کرمان برگزار می‌شود، درباره اینکه برنامه‌ای برای اجرای آثار جشنواره در شهرهای مختلف کشور وجود دارد یا نه، به خبرنگار مهر گفت: قرار است تمامی ۱۵ اثری که در بخش تئاتر خیابانی جشنواره حضور دارند بعد از پایان جشنواره در قالب رپرتوآری در شهرهای خودشان اجرا شوند؛ یعنی آثار تهران در اراضی عباس‌آباد شهر تهران و دیگر آثار در مراکز استان و شهرهای خود.

وی درباره بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره «سردار آسمانی» نیز افزود: علاوه بر اینکه ۳ اثر در این بخش به عنوان برگزیده‌های اول تا سوم انتخاب و معرفی می‌شوند، ۱۰ اثر این بخش نیز توسط بنیاد فرهنگی روایت چاپ می‌شوند.

فخر موسوی با بیان اینکه بعد از اختتامیه سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهر کرمان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: برای اینکه تولید و اجرای آثار با موضوع شخصیت و رشادت‌های سردار سلیمانی صرفاً به برگزاری جشنواره ختم نشود، دبیرخانه دائمی جشنواره راه‌اندازی خواهد شد. با این دبیرخانه دائمی کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در طول سال نظیر برگزاری ورک‌شاپ‌ها و اقدامات دیگر متمرکز در استان کرمان و با پشتیبانی تهران برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» با اشاره به برگزاری ۳ روزه این دوره از جشنواره، توضیح داد: افتتاحیه این دوره روز ۱۷ دی بر مزار شهید سلیمانی و مراسم اختتامیه نیز روز ۲۱ دی برگزار خواهد شد. طی ۳ روز برگزاری جشنواره، تئاترهای خیابانی در ۸ نقطه شهر کرمان اجرا می‌شوند. همچنین توسط تئاتررول آثار جشنواره در سیرجان، رفسنجان و چند روستای خاص به صحنه می‌روند. بخش رادیو تئاتر جشنواره نیز به صورت مستقل در شهر رفسنجان برگزار می‌شود.

کد خبر 5390082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha